Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 849 ggr
[babsaan]
0

Iller och chihuahua?

Funderar på köpa en liten iller till våren, men är lite orolig att den ska se mina hundar som mat eller så.

Den minsta väger 1,5 kg och andra 3kg.

Med andra ord är dom rätt små.

Tror ni att illern kommer försöka döda mina hundar eller så?

Finns det någon risk?

becka89
1

Antingen funkar dom ihop eller så gör dom det inte allt beror på individen.. Men tror inte illern vill äta upp dina hundar.

illernettan
0

Förmodligen kommer illern att sätta sig i respekt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Zmellda
0

Rovjdur brukar ju inte se andra rovdjur som bytesdjur överlag. Jag har haft iller och katt och det fungerar väldigt bra åt båda håll. Skulle vara mer orolig att hundarna ser illern som ett bytesdjur än tvärt om. Men det borde de inte göra. När vi har varit på promenad med illrarna har det varit hundar som vill hälsa och kolla vad det är men de har inte velat jaga och äta upp. Tror inte iller luktar så aptitligt

JossanH
3

Jag har ju sett illrar som satt sig i respekt hos både stora hundar och katter. Jag skulle vara lite orolig för att illern skulle bli för på för hundarna och att hundarna skulle bli stressade och i värsta fall säga ifrån så att de skadar illern.. Men med 1,5kg hunden skulle jag vara mer orolig för att illern skulle skada hunden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Miedl-Ohlsson]
0

Min iller går bra ihop med min hund pinky , blandning mellan chihuahua och kinesisk nakenhund på ca 3kilo , bara att man kan lita pö hunden så ska det gå bra sen måste man känna sin iller annars hade det aldrig gått för mig , men vi började med att vi vante o gick så när pinky sprätte i gräset o märkte revir kommer min iller efter o rullar sig där xp haha

Sofy
0

Dexter, min iller har träffat och umgås med chihuahuaor utan problem men han går ihop med allt och alla. Sen finns det illrar som inte går ihop med någon eller något så det är mycket individuellt.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

tove.mcgrath
0

Har min iller med en 15 veckors kattunge som är betydligt mindre än dina hundar och det går bra så jag tror inte du har något att oroa sig för så vitt jag vet är det dessutom ganska bestämda små hundar ;)