Nalle-en akuthemsiller
Jag vet att en del undrar över vad som hände med akuthemsillern som jag tog hand om den 14 juli. Sofie och Manne fick ett telefonsamtal hos Sarae om en upphittad iller och som tur var befann de sig i Göteborg och kunde åka och hämta upp den hos polisen. Men de skulle ju åka tillbaka hem så jag erbjöd mig att ta hand om den tills vi lokalierade ägaren. Men det dök aldrig upp någon ägare. Och tanken var att Nalle då skulle bli omplacerad till ett nytt hem. Och det har han nu blivit. Till mig!
Nalle var en liten bebis när han kom. Kanske 3-4 månader gammal och från första dagen blev han adopterad utav mitt gäng. De bara älskade honom och han älskade dem. De som träffade mig och gänget på High Chaparall såg hur han och hela gänget kröp in under en filt och somnade i en stor pälshög! Och då hade han bara bott hos mig en vecka. Så när tiden gick kände jag att jag kunde inte rycka upp honom från den kanske enda trygghet han har haft här i livet. Så han får stanna hos mig och bo kvar med sina kompisar som han avgudar. Och fortsätta att sova med mig på nätterna.
Bilderna här har Sofie och Manne tagit innan han kom hem till mig.

En till.

Bebis behövde bada, ha, ha
Titta, en gremlin!

Man blir trött av att bada ju.

Åhhh vad roligt Rikki
Då vet vi att vi kommer få träffa den lilla skrutten då och då. Och han kommer att kidnappas för gos på Flygande Illern när vi kommer till Campingen.

Var jag duktig nu? Vad blir det till middag då? Sen vill jag nog faktiskt gå och sova lite…..

Han blir mer än gärna kidnappad för gos kan jag lova.
Men han har blivit jättestor sen HC!!
Åhh så trevligt. Manne kommer säkert bli hel kär, ja mer än han redan är i lillgrabben. Han kommer nog bli en stor pojke, han va ju stor redan när vi hämta honom.

Underbart, då vart det som jag hoppades. Det märktes så tydligt att han kommit hem när han var med dig och de andra pälsarna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack så mycket Åsa! Känns skönt att veta att det var fler än jag som såg det.

#9: Måste man vara blind för att kunna missa :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kul med ett lyckligt slut. vilken sötnos!

Vilken sötis, va skönt att dom vart en sån mysig flock=)
Så kul!:D Han är verkligen jättesöt!=) Grattis! Han är säkert ett riktigt litet charmtroll ;)
Så söt han är, tur att han hittad dig rikki, att bara någon kan komma på tanken att släppa ut en så söt illervalp.
Suck.. Det är bara att inse Rikki, när vi inte kan ha fler illrar måste vi sluta att vara akuthem.
För man blir så kär i dem och om det inte finns intresserade nya ägare så… Ja, då blir de lixom kvar. Det har ju hänt här med Norpan oxå. 
Sara
vad kul, fina bilder ockspå :)

sara: ja, det går verkligen inte. De kryper ju in i hjärtat på en direkt.

Idag var Nalle, Oliver och jag ute och åkte spårvagn. Träffade ett lite lätt alkoholiserat par. De blev total-förälskade. Killen i Nalle och tjejen i Oliver så de satt i deras knä på hemvägen. Sen tyckte paret att jag skulle åka mycket längre än vad jag behövde för de ville inte skiljas från mys-korvarna.
Tog mig ungefär 3 hållplatser att övertyga dem om att jag skulle gå av vid min egen hållplats och att jag verkligen ville ha med mig båda barnen hem också.
Man kan säga att Nalle har gjort framsteg. Första gången jag försökte sätta på honom sele så skrek han förtvivlat och sprang och gömde sig under soffan. Så jag vet inte vad han har varit utsatt för tidigare. Det tog många försök innan han förstod att det inte var farligt. Och nu går han på promenad och åker spårvagn med alkisar som vilken miljötränad iller som helst, ha, ha.

haha, kul! Stackars nalle, vad konstigt att han inte blivit tränad med sele? Eller så har han dåliga erfarenheter av det?!
Stackaren, minns ju bara hur han skrek när vi skulle bada han. Man kunde ju tro att vi höll på att döda han. Och då va det inte pga av vattnet för det älska han utan det va schamponeringen.

#19 Nalle blev upphittad av polisen alldeles ensam. Det kan ju mycket väl vara så att han har haft sele på sig och rymt eller blivit borttappad och fastnat någonstans och inte kunnat komma loss. Det kan ha hänt vad som helst innan han blev upphittad. Man vet ju inte hur länge han har varit ute. Han kan ju ha råkat ut för i princip vad som helst.