Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 461 ggr
tove.mcgrath
0

Toa träna när man inte är hemma?

Coco är jätte duktig på att gå på toalådan när man är hemma men när man sover eller är i skolan så tycker han att det är fritt fram att bajsa bart han vill (suck) hur löser man detta problem? :/ vanligen är det i duschen men idag har han börjat bajsa under soffan med :(

P4go
0

Som jag har löst det är typ massa lådor överallt. Jag har dom bara i ett rum men har ändå typ 4 lådor. och jag känner att det bara är att fortsätta kämpa :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

FerretCrow
0

Ställ en bajslåda i duschen och lägg mysiga filtar under soffan =)

P4go
0

^Mysfiltar (min morgonrock) löste jag ett hörn med :) 
Nu ska vi stänga av under sängen och sen har jag lådor.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Clementinbarn
0

Har samma problem 😛
Filtar funkar det inte att lägga runt för då bajsas det på dom iaf!
Testat att hälla mat där dom bajsar utanför också men då bajsar den lilla pälskorven rakt på maten istället 😮

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

JossanH
0

Antingen stänger du för under soffan, annars proppar du in en massa sköna täcken och filtar där så det inte finns någon golvyta kvar under soffan. Lägg gärna lite torrfoder bland filtarna för att göra det ännu mer till mat och sovplats. Ställ 2-3 lådor i duschen. Att ha fler bredvid varandra gör att vissa faktiskt väljer att hoppa i nästa låda istället för att hoppa ur och bajsa bredvid. Beröm massor när han gör rätt och du är hemma!! Många lådor!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

tove.mcgrath
0

Okej tack för alla tipsen :) har stängt av under soffan för tillfället :) och jag har massa lådor i duschen :/ men får ta en natt vaken och sätta han i lådorna när jag ser att han är nödog :) brukar ge massor beröm och en liten kyckling bit när han väl träffar :) men får kämpa på! :D men det med mysiga filtar under soffan ska jag helt kart testa :)