Nu är mina darlings hemma igen!
Idag tog jag med hela familjen (mamma, pappa, bror) på en biltur till Skövde för att hämta hem mitt illergäng som varit där medan jag var dålig i ryggen. Jag kan ju inte köra bil än så därför kamoflerade jag min illerhämtning med en familjeutflykt.
Bus, Norpan och semesterillern Amy brydde sig inte så mkt om att komma hem igen men Funny den stollan har saknat matte (intalar jag mig själv iaf). 
Funny har varit grinig hela veckan hemma hos Anette och protesterat skarpt genom att tom bajsa på filtarna!!
Efter ett sniffvarv i vardagsrummet så började Funny valla sina plingbollar över golvet samt hoppa, busa och poppa som en galning.
Även om jag intalar mig själv att hon är lycklig över att vara hemma hos matte igen så är det nog sina bollar och sina egna "sängar" hon saknat mest.
Sara

Åh, vad härligt det låter :)
Låter allt som om hon har saknat både dig och sina egna saker ;)
vad skönt att du har de hemma nu i alla fall. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Gissa om jag hade fyra stycken illrar som blev skogstokiga över att få komma in igen. Mina har fått bo i uteburen i närmare en vecka. Det är inte synd om dom på något sätt, då allt dom behöver finns i uteburen. Fast det blir inte att man plockar med dom på samma sätt där ute som om dom skulle vara inne.
Idag har Tilly och DagOtto fått tillgång till hela köket. Jag tror att DagOtto saknar att få leka med Bus. Det är inte riktigt samma sak att leka med morsan
.
Tack för att jag fick äran att ta hand om dina pälsklingar. Även om det var jobbigt att hålla isär dom alla så var det kul att se när dom busade, dina ynglingar
. Det är inte riktigt samma fart på mina gamlingar.
Tack även för en god middag. Fick aldrig riktigt tillfälle att tacka din pappa så jag hoppas du tackar ifrån oss alla.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

"DagOtto"??
Ett sådant namn :)
#3 Jisses! Det är jag som ska tacka! Du ska veta att du lyfte en stenbumling från mig när du hämtade upp illrarna. En ynka middag var väl det minsta i gengäld!
Sara
#4 Ja, DagOtto är lite speciell. När han kom till mig så sa ägaren att han var en hon. Hade ett jättefint namn, Miss Take, eftersom hon/han inte var menad till oss från början. Tyckte hon var lite stor för sin ålder men tänkte inte mer på det. En dag kikade jag lite närmare på magen på henne och upptäcker ett "hål" där det inte ska vara ett "hål". Nämner detta för min sambo och han tror att det kan vara rester av navelsträngen vilket jag tyckte lät ännu konstigare. "Hon" var ju ändå sex veckor. Dagen efter kikare jag lite närmare på "hålet" på magen och upptäcker några kissdroppar, då slår det mig, hon är en han! Därfefter hade jag och min sambo stora diskussioner om vilket namn den lille skulle ha. Orville, Efraim, OLW (eftersom vi har en Estrella) med flera som jag inte tänker nämna här. En kväll var det fars på Tv med Stefan och Christer. I den farsen finns det en b*evbä*a*e som inte kan säga R. Han heter Dag-Otto. Och då slog det mig att valpen ska heta DagOtto. Klockrent!
haha :D

#6 Du slapp i alla fall vakna mitt inatten av att du kom på vad han skulle heta. ;-)

#6, ha ha :)
ja då är det inget snack om saken :) klart han skall ha det namnet då :)
#8 Jag tror inte att Anders hade blivit så glad på mig. Tänk den här gången var vi till och med överrens.
#9 Ja, vi tyckte att det var ett passande namn. Vi får väl se om han lever upp till namnet.