Hemma hos Bonnie & Sambo.
Hej hej illervänner!
Jag tänkte visa hur mina tjejer har det hemma och visa hur jag har moddat några lådor och gjort en illergrind. Tänkte att mina lösningar kanske kunde tjäna någon annan också.
Bilder kommer efterhand. Men här följer lite beskrivningar.
De vita kattlådorna har jag moddat med en höjd kant. Dessa består av billiga tallriksundelägg i plast. Jag har limmat dom i lådorna, med anpassning efter hur lådan står mot väggen och sedan förseglat skarvarna med silikon så att de tål att diskas rena utan att limmet påfrestas av vatten och rengöringsmedel.
Illergrinden Består av plastglas från Biltema som jag värmt med hetluftsblås och böjt till en L-form för att kunna fästa mot golvet. Alla kanster har slipats så dom är runda och mjuka. Sedan har jag även snyggat till grinden med lite decopage som jag lagt självhäftandeplast över för att göra ytan tålig för krafsande illrar.
Grinden och lådorna är fästa i golvet med kardborrband, den grova sidan på undersidan av lådor/grind och den mjuka sidan på golvet då damm, päls och annat inte fastnar lika lätt i den mjuka delen, vilket underlättar städning.
Hoppas ni gillar.🙂
Första bilden är på tjejernas bur, som snart ska bytas mot en rejäl lekhage istället. (buren står alltid öppen om någon undrar.)
Snyggt!
Åh behäver med en grind men funderar på hurstora de plast skivorna är??
#8 Tack så mycket.
#9 Skivorna finns i olika storlekar. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/