Nytt hem åt våran Gustav
Det är med stor sorg som måste göra oss av med vår iller Gustav.
I sammanband med att Gustav fäller/byter päls har min sambo fått en otroligt stor allergireaktion, hans luftvägar täpps igen och han har får mycket svårt att andas. På grund av detta går det inte längre att ha kvar vår bebis.
Vi har haft Gustav i lite mer än en månad, när han kom till oss var han ganska bitig, bråkig och han var ej vaccinerad.
Bitträningen har gått framåt med stora steg och han blev vaccinerad för en vecka sedan. Han är sedan sex månader ålder chip-kastrerad.
Han är ett år gammal, född den 25e maj 2012.
Vi ser helst att han kommer till ett hem där det redan finns minst en iller, då han är väldigt sprallig och behöver leka av sig ganska mycket. Vi har haft en annan iller ihop med Gustav förr och det har fungerat jättebra!
Jag hade tänk mig en summa på ca 500 eftersom jag skickar med alla hans leksaker, hans bo, nyköpt mat, resebur, hans filt, sovbur osv.
Priset spelar egentligen ingen roll, viktigast är att han kommer till ett hem som passar honom, och där vi kan känna att han trivs och är säker.
PMa mig om mer info eller om intresset finns.
Du har fått PM!
Hur har det gått för Gustav? Har han fått ett nytt hem?
#2 Gustav bor hos mig och min sambo :)
#3 Aw, vad bra! Hur är han?
Han är jättetrevligt :) Glad och sprallig ochÄLSKAR att springa runt fötterna, gärna framför så man trmapar honom på tassarna på morgonen. älskar att jaga boll med min 5åriga dotter. Han älskar även att göra livet surt för Ozzy när han sover och älskar även att gå in i rum han inte får. Att pussas älskar han så mycke tatt han råkade bita hål i min tunga idag så jag blödde som fan :P
#5 LOL… åh, vad mys… känner igen den där ivern med saliv… haha… Herr Melin är så, först trodde jag att han var dum och bet mig, men så insåg jag bara att han var så ivrig att pussas
#6 hehe blir lätt så. Jag kände direkt att jag fick skylla mig själv, så jag gick och sköljde tungan i kallt vatten, blodet rann friskt. Stackars Gustav gick och skämdes en lång stund, fick trösta med godis och jag själv gick med en isbit i munnen.
Men haha! Hur lyckas han bita dig i tungan? Lipade du åt honom? 😃
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
#8 jag pratade med sambon samtidigt som Gustav pussades, och tungan var nog god efter colan jag hade druckit precis ^^
Lilla ''Göran'' som han hette när han bodde hos min kompis. :)
Sjukt mysig iller och va skönt att han kommit till rätta!
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.