Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 544 ggr
Zukie
0

Jag ska hämta min ILLER :D

Hej jag heter oskar och är 13 år och jag ska hämta min iller om 3 dagar :D hon är 1 år gammal och bits aldrig förutom om man gosar vid näsan :D det händer olyckor med att gå på toan :D men jag ser fram i mot det så mycket att jag inte vet vad jag ska gjöraGråter har ni några tips om vad jag ska gjöra på dagarna för att det ska gå fort som tusan ?Skrattande

sarae
0

jasu..läs på så mycket du bara kan om illrar, hur man uppfostrar dem samt om deras sjukdommar. sen kan du se till att du har allt illern behöver hemma. saker så som kattlådor, sand, filtar och sovställen, sele och koppel och viktigast av allt: högkvalites foder. Bra foder är livsviktigt för en iller.

lycka till!

Zukie
0

oj jag glömde säga allt det där men jag har fult kol på iller har sutit i flera dagar och tagit reda på allt om illrar sjuck dommar och annat hur man sköter dom och gå på potan men jag har gjort allt det där som du säger jag behöver något annat att gjöra :D jag har tex iller säkrat mit rum gjort en iller hinder bana i mit rum gjort en iller hage med masa kuddar och mjukt underlag och har lite kat låder här och där i mit rum jag har försökt tänkt som en iller när jag iller säkra mit rum ;D det fins typ inget mer att gjöra just nu när man inte har illern eller :/ det käns som jag har glömt något hmm

sarae
0

#2 det låter ju bra! fast man blir aldrig full lärd när det gäller iller..så det finns alltid massor man kan lära sig, även om man haft iller i 15 år ;)

Du kan kolla runt om det finns bra veterinärer i din närhet som tar emot, och kan lite om illrar. Illrar har lätt för att råla ut för olyckor, så det är alltid bar att veta exakt vart man skall åka om något akut händer. Vet du om din tjej är vaccinerad, chippad å kastrerad? annars kan du redan nu börja fundera på att boka en tid. Är hon inte försäkrad kan du göra det redan innan du får hem henne, något som är bra eftersom du har 21 dagars karens tid innan försäkringen täcker sjukdomar etc….. sen kan man ju alltid skaffa mer leksaker, roliga rör att klättra i…glöm inte att ta bort alla blomkrukor heller ;)

Zukie
0

jo blomkrukorna är helt borta i mit rum sedan har jag tagit reda på ett ställe för länge sen med vetrinärer som tar imot illrar dom heter analysen.se tror jag jag har ett papper med allt om det där pappret är på mit rum sedan vet jag okså att hon är kastrerad men jag vet att hon är inte är vaccinerad :/ och det kan man gjöra där ine i stan :D för jag bor ute på landet :) leksaker är got om rör en sorts bläkfisk med masa armar som den kan krypa in i och en full leksaks låda med iller säkra grejor inga pingis bollar här bara tenis men det är klart att jag har upsikt när den leker om det skulle hända nogon ting med mina leksaker om den får i sej något, jag tror att agria har en rät bra djurförsäkring hat tittat lite på det men jag vet inte vad jag ska välja för någon djur försäkring har du något tips ? :)

sarae
0

#4 vad gäller försäkringen så har du inte så mycket att välja på. det finns nämligen bara agria numera som försäkrar illrar…så valet blev rätt enkelt ;)

Analysen i örebro känner jag till..är det den? har hört att de ska vara rätt duktiga på iller. De brukar även ha vaccinet inne har jag hört.

det låter som att du har förberett det mesta..då kan du nog bara sitta å dreggal över söta ilerbilder och vänta tills tösen kommer hem. Vad heter hon?

Zukie
0

hehee jo det är den ine i örebro  :D hon heter Zukie en jete fin liten tjej :D drömer bara efter den jag kan knapt såva på näterna och sista dagen inan jag hämtar hene så komer det va som att vänta på julafton :) öhhhh kan inte vänta LÄNGRE :D

sarae
0

#6 hette hon zukie hos förra ägaren? finns hon i örebro?

Gasoline
0

Det verkar som att du har läst på. Hoppas du och din iller kommer få en rolig tid tillsammans

Zukie
0

#7 japps du käner han för han sa att han hadde fått jätte mycket info via dej :D

#8 tackar :D

sarae
0

ÅHHH då vet jag vilken det är! hon e underbar! grattis!