Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 2652 ggr
Faxlin
0

Hur mycket sover din iller

Japp, vet att det kan skilja sig massor. Bara genom att jämföra mina töser här hemma. Så nu är jag nyfiken. Hur mycket sover era?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Dom sover kanske 2-3 timmer och är uppe halvtimme till timme och sen sover dom igen känns det som.
Vet dock inte om dom gör samma sak på nätterna och när jag inte är hemma.

Madde
0

Våra illrar sover betydligt mindre nu än för bara nån vecka sen. Men det är roligt och se dem när man är hemma. Sen att dem hittar på mer bus det är bara roligt. Man kan ju inte bli arg på dem små liven. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Joho, man kan bli arg på dem. Bara inte så lång stundSkrattande

Audiatur et altera pars

Madde
0

Nu tycker jag att våra illrar sover betydligt mindre. Speciellt när vi går och lägger oss så vaknar dem och hittar på en massa bus. =) Det värsta som har hänt är att just Matte inte har fått någon bra sömn. hahaha.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

nisse
0

säger som så att det är tur att dom är så söta som dom är annas hade man inte orkat med allt, torka upp efter dom ställa upp blommorna mm nisse sover jämt tycker jag..fast inte när ådi är här då sover dom inte alls mycket.

elinn
0

Mina tjejer har lätt för att vakna och vaknar ofta så fort dom hör mig på morgonen. Elvis är en riktig sömntuta och kan sova flera timmar efter att jag klivit upp =)

#4 Det där känner jag igen hehe. Det brukar ta ett tag att somna på kvällen när man hör dom där ute. Ofta får amn oxå kliva upp flera gånger och se efter vad dom gör för det låter som om dom håller på med något dom inte ska hålla på med.

I genomsnitt så sover dom väl (om dagarna) 2-3 timmar och sen kommer dom upp en sväng. Är dom leksugna så leker jag med dom men annars så går dom ofta och lägger sig igen efter ett tag.

Faxlin
0

Här är det fullt bus hemma nu. Helt klart har vintern äntligen släppt sitt grepp om dem. Nu är det snart sommar;-)

Audiatur et altera pars

Grodan
1

min iller sover FÖR LITE… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

PeterJenna
0

Pys sover nästan 20 timmar per dygn, eller jag har ju inte direkt koll på den vakna tiden under natten men han sover nästintill hela nätterna oxå.

Faxlin
0

Vilken sjusovare ni har.

Audiatur et altera pars

Malena
0

Min Benjamin sover nästan aldrig en riktig busgrabb hittar på bus hela tiden!! =0) Bettan sover ganska mycket.

PeterJenna
0

sjusovare jadu…det e väl bara förnamnet…men han har börjat sova mindre och mindre nu mot sommar perioden

Sabina-old
0

Max han sover jämt, när jag har honom på rummet så föröker jag att leka med honom och det går bra i sådär 15 minuter sen vill han ute i huset (där han inte få vara) och då går han och lägger sig. Sen har han en utebur med rör, sand och en "minipool" där han kan fiska och ändå så sover han bara när han är där ute, så skulle jag gissa på hur länge han sov per dygn så skulle jag gissa på 16 timmar. Men så vet jag ju inte om han sover hela tiden när jag är i skolan. Brukar era illrar leka själva, Max älskar när vi går ut och går men leka är tydligen inte så kul. Även om han någon gång får vara i hela huset så kan han gå och lägga sig på en matta och kolla när jag kastar bollar.

Faxlin
0

Har lite svårt att svara på om de leker själva. Men jo det måste de göra. Då jag hade bara en iller hittade den på sattyg som sjutton när jag inte var hemma och lekte med den. Medans man nu när man har många tycker att det är lugnare liksom. Åtminstone på sattygs fronten. Nu blir det mycket jaga och sådant. ;-)

Audiatur et altera pars

NeoTech
0

Singer ligger o sover från typ 11 till klockan 17 hela dagen.. o sen e det typ 30min tokspels runda, o då driva husse till vansinne, för att sedan inte vilja leka mer, bli sur så fort man plockar upp henne (väser) för hon vill gå o lägga sig ist. Massa humör på den damen…

Faxlin
0

Fast om du håller på med henne ändå, trots fräsningar så kan du få en mysing som sover i ditt knä. Och det är så mysigt. ;-)

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Jag har en liten dam som inte alls sover mycket, otroligt hyperaktiv och kan inte låta bli att bitas när hon busar :(

Jag tror jag får spel ibland när man inte ens kan ta i henne så bitig hon är! Men hon e fortfarande valp…

Faxlin
0

haha, låter som min Crazy. Hon far fram som en liten virvelvind. Snor runt ska bita i allt, men hon bara leker och biter inte hårt i alla fall.

Audiatur et altera pars

domiino
0

hmmm killarna här är ju som sagt som killar..sover om det inte är matdags..drucilla sover så mycket hon kan, hon ska få gå ensam om ett tag så att hon får upp krafterna igen då inka driver henne till vansinne. Roxxie sover inte lika mycket nu, hon är väl mest irriterad och vill bara komma upp till mig :D den sista gör inget annat än att hoppa o studsa 24 timmar om dagen och driver alla andra till vanvet..lol

Velsan
0

humla sover hela natten å halva dan känns de som :P

ferretgirl
0

Mina sover hela natten, så när dom kommer upp vid si så där vid 9-10 snåret, då är det full rulle under 1 timme eller så innan dom äter och går och lägger sig igen. Då brukar dom sova fram till vid 2-3 tiden, sen är det full rulle igen ca 1 timme, sen sover dom igen fram till vid 6-7 tiden på kvällen. Sen är det bus fram till läggdags vid ca kl 9-9.30 tiden, försöker alltid att få dom att sova i ca 10-12 timmar/natt. Läste någon stanns att detta skulle vara bra för illrarna. Har hållt på med att låta dom sov dessa ca 12 timmar nu i ca 1 års tid, och dom ser ut att må bra av det, så det kommer jag att fortsätta med. Tror tom att mina gammlingar (har 3 som är mellan dryga 4½ och snart 5½ år) har blivit lite piggare av att dom får sova ut ordenligt.

Grodan
0

Nu kan jag skriva i den här tråden igen: grabbarna här hemma sover FÖR mycket, tycker jag…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️