Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1668 ggr
smalltowndude
2

Pastellhane söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag heter Erica och har haft iller sen sex år tillbaka. Jag skaffade först min viltfärgade hane Pysen, och ett år senare min pastellhane Nano. För lite mer än ett år sen fick min Pysen diagnosen insulinom, och tyvärr har det gått så långt nu att vi snart måste ta bort honom. Jag älskar mina små pälskorvar och det här är ett av de svåraste beslut jag någonsin tagit, vilket också följs av ett annat mycket svårt beslut, det att omplacera Nano. Jag har aldrig tyckt att man bara ska ett husdjur, då de behöver någon av sina egna lika mycket som de behöver oss hussar och mattar, och min Nano är så himla social, nyfiken och busig trots sin ålder att han verkligen behöver minst en illerkompis. Jag märker på honom hur uttråkad han är då Pysen inte orkar längre och mest ligger och sover, och trots att jag är med honom så mycket jag kan räcker inte det. Så nu letar jag alltså ett nytt hem åt Nano, ett med minst en iller men allra helst flera stycken. Nano är en liten pastellhane på ungefär 1,5 kilo och 5 år. Han är otroligt social och mysig och följer en i hälarna vart man än går. Han bits extremt sällan (kanske om han blir väldigt busig men släpper om man fyar honom) och är duktig på lådan. Han älskar att gå ut och är mycket duktig på att gå i koppel. Han är också frisk som en nötkärna, aldrig varit sjuk sånär som på lite öronskabb vid något tillfälle (som de ju får när de är utomhus osv). Känner du att du eller någon annan som du känner kan ge Nano ett nytt hem så hör av er, och gärna innan sommaren är slut. Det får också gärna vara ett hem i närheten av Karlskrona så att vi kan hälsa på honom ibland, men det är inget krav. Hellre ett perfekt hem hundra mil härifrån än ett halvbra i närheten. Dela tråden med andra och putta upp den så så många som möjligt kan se den! Tack på förhand, Erica

illernettan
1

Grodan, vart är du??

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

amaurea
0

Hej!

Jag är intresserad av att köpa honom. Du kan nå mig på sannaelinore@hotmail.com, eller 0701190304 så kan vi prata vidare. :)

Hälsningar Sanna

Olofami
0

Jag är också mycket intresserad om det inte löste sig med föregående poster. Jag bor i Malmö och min energiska hona behöver en vän sen hennes karl gick bort. 0735753952 eller olofami@gmail.com!

[beccamackenzie]1
0

Jag har skickat pm till dig :)

Grodan
0

Hur gick det för Nano?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️