Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 735 ggr
[Chrica]
0

Oanvänd yta, vad göra?

Jag har en yta som är oanvänd i min lägenhet. Det är en garderob som har måtten 70x 200cm. Den används ju visserligen som en garderob men golvet är tomt. Och det är fritt 90 cm uppåt innan kläderna och inredningen börjar. 

Någon som har nån idé om vad jag kan förvandla den till om man tänker i illerbanor? Min ursprungsidé var att inreda den till illern så hen kan vara där inne när jag te x dammsuger eller har gäster som inte uppskattar illrar lika mycket som jag. Naturligtvis sätter jag ju nät för dörren så att illern fortfarande kan titta ut, men inte komma ut.

Chrissie.

FerretCrow
1

Inred den som mys ställe. Får du främmande skärma av ett helt rum till illern och inte stänga in den i garderoben.

Odis
0

#1 Varför måste man ha ett helt rum avskärmat till illern under en kort stund? Vad är det för fel med att ha garderoben som mysställe och bara sätta nät framför när man har främmat? Det är ju knappast att "stänga in" den om den fortfarnde kan kika på sällskapet, och dessutom så ska ju illern inte vara där länge som jag förstod av TS text.

FerretCrow
0

#2 visst när man dammsuger men gäster en hel dag då?

enbartmalin
0

Jag håller med FerretCrow, att stänga in dom på det viset bör vara under begränsad tid.

Hälsningar Malin

Grodan
1

Om illern sover är det väl ok att stänga in den (bara den har mat, vatten, toalåda, gosfilt mm där), men är den vaken och vill röra på sig ska den få ha den yta den är van vid, alt plocka fram en hage och ställa mitt på golvet el nåt…?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Chrica]
2

Jag skulle aldrig få för mig att stänga in illern en hel dag i en garderob! 

Skulle jag ha folk här en hel dag skulle jag naturligtvis ordna det på ett annat sätt. Stänga in gästerna i garderoben kanske. ;) Sen är läget så att jag har aldrig gäster som stannar så länge.

Odis
1

#3 Jag vet inte vad du har för sociala vanor men jag själv och uppenbart TS själv har aldrig gäster en hel dag, ofta har ma folk över några timmar och jag ser då inga problem med att ha illern i ett lite mindre utrymme med nät framför under denna tid. Det känns faktiskt bättre än folk som har sina illrar verkligen instängda i ett badrum när man har folk över. Har man nät framför ett utrymme då kan ju illern ändå kika ut.