Bitiga valpar och skrikande barn...
det gäller och vara tuff mot de små liven. Här hemma när jag hade 4 valpar så fick de inte bita mig. Men det gjorde de ju ändå, då gäller det bara och vara mer envis och tillrättavisa de.
Finns ingen genväg.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Man måste ha en ängelstålamod och var 10 gånger envisare än vad valparna är, har själv 9 valpar i 2 kullar med 14 dagars mellanrum. Och gudarna ska veta att man lever när man småttingar i huset, men stå på dig, var envis och ge igen med samma mynt. Här hemma biter jag tillbaka ifall någon biter mig så att det ger blodvite, är det bara naffs, så får dom hänga i nackskinnet under minst 5-10 sek. Dom ska hänga helt stilla i dessa sekunder innan dom får komma ner och leka igen. Annars är det bra envisa, envisa och åter envisa som hjälper i längden när man ska fostra valpar. Hoppas du lyckas, och får pli på dom.
#0 Ångrar ni er så kan jag klämma in dem här. 
Sara

Det förstår jag, valptänder är väldigt vassa, och sitter alltid som en smäck på dom mest otroliga ställen. T.ex i "fläsket" i sidorna på en eller i "gäddhänget" under armarna, så det är inte utan att jag förstår dina barn att dom är trötta på illervalpar nu. Men har du dom inte lite för gammla, jag lämnar ut mina valpar när dom är ca 10 veckor. Brukar normalt vara mellan 9½ - 11 veckor max när jag lämnar ut dom, man ser lite på dom om dom behöver vara hos mamman lite längre än sina syskon. Men hitills så är det nog bara ett par av mina valpar som har varit över 10 veckor när jag lämnat ut dom till sina nya föräldrar, av dom ca 50 tal valpar jag har haft sedan jag startade 2002, resten har varit mellan 9½ -10 veckor.

Han har haft dem hemma ett tag.
Som man bäddar får man ligga ;)

haha, men vi sa väl aldrig åt dig att köpa två valpar samtidigt. Har jag inget minne av. hihi
Hur som helst är det bara envishet som gäller, och den måste komma från barnen med. Det hjälper inte att de vuxna säger ifrån enbart. Även barnen måste lära sig att säga ifrån. Annars kommer du antagligen få stora problem mellan barnen och illrarna snart.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi fick dom när dom var 7 och en halv vecka så det är inte för gammalt…. jopp märker när 6 åring säger ifrån… han kan i stort sett hantera dom som han vill redan… men resten e lite värre med… dom skriker som stuckena grisar… HeHeHe

sen har min flickvän eyy problem…. dom hugger henne i armarna…nästan ute slutet…. hon har inget kräm eller nått…. någon som kan veta ??? Och en dum fråga… kan illervalpar ha kli i tänder ?? tänkte på att det kanske e därför dom "TUGGAR/Gnager" på oss/henne ??

javisst har dom kli i tänderna det har dom.. men ger dom inte sånadär pip leksaker.. Norpa hittade en och efter en timme trodde jag att mina nerver skulle förstöras..

Jag tycker det helt enkelt låter som vanliga valpar som inte blivit uppfostrade att inte bita från uppfödaren.
Nu har jag inte koll på vem du köpt dina valpar av. Det är så många valpköp runt om att min hjärna liksom inte håller ordning på alla ;-)
Men hör med uppfödaren hur mycket valparna hanterats och tränats i att förstå att de inte ska bita. Som du beskriver dessa så låter de som mina innan jag sålt dem. Helt hysteriska. Jag brukar vara alldeles blodig om händerna innan man fått dem att lära sig grunderna i hur man uppför sig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#10 Wick salva. Finns på apoteket och i en del matvaruaffärer. Luktar gott men starkt och smakar inte gott till pälsarnas förtvivlan.
oj fyra valpar, jag som tyckte att man hade händerna fulla med en illervalp som just kommit i trotsis. :) hehe. Uppfödarna här inne har nog några bra knep att dela med sig av :)

Kan ju glädja er dock att illerns barndom är betydligt kortare än små människobarn… En 3,5 åring + 7 åring kan vara GRYMT besvärliga de med och de varar längre…..
annars är både illrar och människobarn söta då de sover….

Hmmmmm vart kan man köpa kartongvis me plåster ?? *ASG*
#16 ullared kanske ;)
#16: Du får gräva i 10 kronorslådan på ica… =)
(var där och grävde idag,lämnade nog ett par kvar,haha)

Gäller inte längre…. Kan ta bort denna tråden