Dexter var på rymmen!
Fy usch! Fönstret hade åkt upp och Dexter var ute någonstans i området. Detta visste jag inte ens för långt efteråt men helt plötsligt börjar det kraffsa på balkongen så mamma tror att det är en råtta som försöker ta sig in eller något.
Det visar sig vara Dexter! Som tur är kommer han när man ropar på honom och han är tillbaka i tryggheten. Jisses, jag har verkligen tur att han alltid kommit till mig och stannat runt där vi bor.
Första gången var när sambon var lite ny på det här med iller och han hoppade ut från köksfönstret, då kom han på inkallning och grävde i snön under en buske mitt i natten. Sen i holland tog han sig ur sitt sele (det blev att köpa nytt sele på en gång!) och det tog ju ett tag att få honom då han hade skit kul under en parkerad bil men han bestämde sig för att komma till mig till slut och nu denna gånger kom han på inkallning.
Jag fattar inte ens hur fönstret kunde ha öppnat sig? Måste kolla med det där handtaget för det går inte att stänga igenom ordentligt sen de bytte isoleringslister runt fönstret.🤔
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Lilla killen :) tur att han är hemma. Förbannade fönster jag hatar dem spika igen skiten 😉
Jag hade gärna spikat igen fönstrerna för Dexters säkerhet men det får jag inte😉Idag ska jag pilla lite med fönstret och se om jag kan få det att stängas ordentligt för jag tror nämligen att det är katterna som pillar på handtaget.
Nu har jag fönstret öppet på en hake som de inte kan putta upp, sjukt att det är säkrare att ha det öppet på en hake än att ha det stängt för helt plötsligt flyger det upp.😡
Jag tipsar om myggnät som sätts fast med kardborrband, funkar fin fint :)
Nä, han kraffsar upp kardborrband och katterna klöser upp myggnät om de vill sen är det inte säkert då hundarna står och trycker nosen mot nätet.
Fönstret öppnas även mot insidan så det funkar inte att fästa så bra.
Oh okie, då förstår jag dilemmat ^^
Har faktiskt funderat på att göra myggfönster med minknät på och sätta i illrarnas rum så man kan ha öppet på natten men slippa myggen :) Tur att Dexter hittade hem igen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har funderat på om jag ska fixa något sorts nät, det är ju endast fantasin som sätter stopp så det är ju alltid möjligt på något vis men eftersom sovrummet är på nedre botten känns det lite otrevligt att folk ska stå och stirra in när man sover.
Det räcker för min del med folk som stirrar in under dagtid när man är sådär gå-hemma-sexig med ruffsig knut mitt på huvudet och säckiga kläder med laptop i knät och iller sovandes i tröjan med ett huvud eller rumpa som sticker upp ur uringningen.😃
#0 Det där hände mig med Benziller. Han blev sur en gång när jag inte orkade ta med honom på kvällspromenaden med hunden/Korven. Fönstret var bara öppet en liten liten bit, men han pressade så att det öppnades större och hoppade ut (nedre botten). Tack o lov hittade jag honom grävandes under en buske… eller Korven hittade nog honom…
Han skuttade iväg och poppade på gräsmattan… han var så glad att vara ute… så han fick jämt följa med sen… på kvällspromenaden
Brukar ha med mig Dexter eller en av katterna på promenad med hundarna och när jag var i holland var vi ute och promenerade i någon timma om dagen. Han gick fot till slut😃
Just nu vill han inte ens lämna mitt sovrum, han och andra katten ligger och trycker i min säng hela dagarna sen jag flyttade hem till min mamma.