Akut Hjälp i Skåne?
Hej Alla,
Vi är på lång semester på österlen med våra 2 illrar och nu visar det sig att maten börjar sina för de små. Jag känner mig som en dålig illermamma som råkat packa för lite käk :(
Våra illrar är rätt känsliga för matbyte så jag vågar inte köpa någon annan mat de sista dagarna utan vill helst av allt få tag på lite Carnia Lynx till dem. Vi har i kanske mat i 3 dagar till och behöver ca 3 deciliter extra för att klara oss fram till nästa lördag när vi åker hemåt.
Finns det någon som vet vart det finns att köpa i skåne, eller finns det en vänlig själ i närheten som kan låna ut några deciliter till våra små älsklingar?
Skulle vara oerhört tacksam :)
Michaela
TEBA i Höör har det mesta! Dom har de flesta stora märkena för katt, men även Totally Ferret! Annars vet jag inget ställe som har foder som duger så långt från Malmöregionen…
Tack så mycket, ska ringa till dem och kolla :)
Tyvärr hade de inte heller Carina, verkar inte vara några zooaffärer som säljer det..?
Barf? Kycklinghjärtan eller köttfärs finns ju i många affärer. Krossa torrfoder blanda med körfärs o en ägg gula så har du en "köttbulle" som nog funkar bra.
Kanske kan ni kontakta Animail och ordna en leverans till någon lämplig plats/adress?
Dessvärre äter bara en av våra illrar kött, den andra är extremt kräsen.. Men vi ska höra med animail imorgon om det går att lösa en leverans. Tack för hjälpen :)