Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 400 ggr
Fredrik85
0

Aktivering när jag inte är vaken

Har nu för andra gången vaknat av att Bamse drar ner väcka klockan i huvudet på mig kl 4 på natten. Han sover hela dagen o vi leker en stund på kvällen men efter 3 så vaknar han o vill hitta på något. Just nu klipper jag torkad kyckling i små delar o gömmer så han får leta. Men när han tröttnat eller hittat alla så vill han göra andra saker o då ska tydligen jag vakna o leka med honom. Vill inte låsa in honom över natten utan hitta lite grejer som funkar att leka med utan översikt så man får sova.

Har provar: gräv låda. vatten låda

JossanH
0

Mina tips är att först och främst ta ut honom på en lång promenad så sent som bara är möjligt. Då kan du lyckas skjuta upp tiden då han vill leka. Jag har provat att lägga ut en hel tvättkorg med smutstvätt och gömma godis i, fylla upp en vattenlåda med olika bollar och andra leksaker i, ta fram alla väskor jag äger och lägga filtar i, hänga upp i lådhandtag etc, möblera om bland illrarnas saker, sprida ut alla leksaker på golvet så illern får "städa" osv. Bäst är dock något uttömmande innan man går och lägger sig.

Sajtvärd på Iller.ifokus