Tre illrars tältsemester i storm!
LÖRDAG - MÅNDAG
Jag har varit på tältsemester i helgen med pojkvännen och hans barn och jag tog med mig illrarna Svea (9,5 år), Groggie (5 år) och Tessie (4 år) på denna färd. Vi hade med oss en kaninbur där de fick sova på natten. Tessie och Groggie som HATAR att åka bil var först oroliga men till slut så blev de så less att de somnade. Svea däremot hon var vaken och tittade ut mot vägen när vi körde i 90-110 etc….
Väl framme vid Lödderups camping utanför Ystad var de ganska slut och sov en hel del…
SÖNDAG
Dan efter blev de promenad i sanden men inte ville de bada i havet inte, de sprang upp mot stranden på väg mot tältet. Svea i sin ljusa päls smälte in i sanden så man såg knappt henne….
Sedan skulle vi iväg till Johanna museet där illrarna fick sitta i buren i bilen och tack och lov var de ruggigt väder och en orolig matte inne på museet hade bråttom och sprang sen ut till illrarna för att gå med dem i gräset…
Hem till tältet en stund tills vi åkte iväg för att äta och som orolig matte så tog jag med mig illrarna så fick de sitta i bilen under tiden vi åt… Inte vågade jag lämna dem i tältet med galna campare som kan koka soppa på iller …. Nja inte riktigt men de är ju som mina babysar och inte lämna man en baby ensam i ett tält…
Hem till tältet som innebar STORM!!! FÖRSTA GGR JAG TÄLTAT I STORM med massa regn… Men illrarna hade de bra i sin bur med massa filtar….
MÅNDAG
Åkte vi hemåt… Illrarna var trötta på vägen hem för aldrig har väl de varit med om så mycket på en helg… Alla sov så gott som hela tiden utom då de skulle på toa var Tessie och skaka galler i transportburen… Tom Svea var trött även om hon försökte hålla sig vaken hela bilfärden hem till Småland.
På kvällen var de hemma och gissa om några som sovit gott…
De har ätit en hel del mat och sovit en massa …
VILKEN HELG FÖR MINA TÖSER!!!!!!!!!!!!! :0)
P.s. bilder kommer sen D.s.

vilket äventyr :D

Va kul
trevöligt ;)

Tänk mina flickor är fortfarande trötta efter tältsemestern men de är klart de är ju inga ungdomar så … I förrgår lekte pojkvännen med dem och till slut så orkade inte Groggie springa som bara den… Hon la sig på golvet och somnade… Har kollat om de är förkylda men kan ej se tecken på de… Men en sån resa för illrar på 4, 5 och 9,5 år är ju en omställning …