Vart hos veterinären
Kom nyss hem efter en lång dag hos veterinären. Igår va Göris väldigt hängig och jag blev orolig. Vi boka en tid till imorgon bitti. Men imorse när jag vakna och skulle kolla till henne hade hon inte rört maten och inte bajsat. Men kissat. Ringde Manfred och han ringde veterinären och boka en tid till idag. När Manfred kommer hem blir Göris pigg och börjat äta. Men vi åkte in och vi sa åt dom att söva henne. Dom tog blodprover, hon har inte insulinom och njurvärdena va inte för höga eller men lite låga. Men inget som skulle va nått. Efter en massa klämande och kännande och röntgande kom dom fram till att hon har en infektion i njurarna. Urinvägsinfektion. Så nu ska hon äta pecillin i 9 dagar. Och så har vi bokat en tid för Ultraljud och återbesök om två veckor. Nu är hon pigg och hon äter och bajsar och kissar. Hon kissa på Manfred. Hihi.
Och det första man ser när man kommer hem är att sovrummsdörren är öppen. Kolla den innan vi åkte och då va den stängd. Dom har haft party där inne, vattenglas på golvet med vatten och mina mediciner på golvet och det va bajs och kiss. Och så stack det fram fem nosar lite överallt i rummet. Och man kan inte va arg längre. Phu vilken dag. Och nu är Manne iväg och hämtar tösen som ska bo här några dagar innan hon åker till sin nya matte och kompis :)

Vad skönt att höra att det är någonting som hon kunde få medicin för. Blev ruskigt orolig när jag läste rubriken. Dessutom är det skönt att höra att det inte bara är mina busar som har party när ingen är hemma.Fast här behöver man inte ens gå hemifrån, det räcker med att man har varit och duschat så är det ommöblerat! 

åh vad skönt att ni hittade vad som var fel. Underbart att hon så snabbt börjat svara på medicinen.
Jag det va jätte skönt att höra att hon inte har insulinom eller nått annat allvarligt. Hon är ju ändå 6 år och hon har blivit så kal på svansen. Hon han vakna upp innan dom gett henne uppvakningssprutan. Så hon tog det bra att sövas som tur va :)

Go Göris!!! Grymt snabbt jobbat med att se att det var nåt med henne och ringa till vet. Hälsa Göris en massa krya på sig!!!
Vad skönt att det gick bra hos vetrinären. =) kram på er alla
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
oj, skönt att ni åkte in, urinvägsinfektion kan inte vara alltför behagligt.
#4 Det ska vi hälsa henne. Hon är ju en pantertand så hon är på benen redan :)
#5 Ja det är super skönt :)
#6 Nej, men hon verkar iallafall inte någe problem med att kissa som tur är.

naw stackaren :)….hälsa henne krya på sig :P
Duktig tös som kissar på pappa HAHAHAHA :-) tur att det var något värre. Men det är klart att en infektion i urinvägarna är inte så kul, man vet väl själv hur man mår vid en urinvägsinfektion, eller hur tjejer??

usch stackars lite=(
Jo vi tjejer vet nog hur det är, jag lyckas altid få det på en fredag så att jag inte kan komma till en doktor förrens på en måndag sen medicin tidigaste på en tisdag:S
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Tänkte bara höra. en iller som får urinvägsinfektion börjar den kissa blod tillslut som oss männsikor?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#9 Hahaha japp, hon va sövd när hon kissade. Men hon ville nog ge igen på dumma pappa som tog henne till veterinären :)
#11 Har gjort en tråd om urinvägsinfektion, vi kanske kan få en massa bra svar i den :)
Nämen lilla tösen! va bra att ni kom till vet. å fick medicin så snabbt….nu får hon se till att krya på sig!
Har fått en rapport hur hon mår av Manne nu. Hon är med han på jobbet ifall det skulle bli nått akut så han kan åka in med henne. Hon är pigg och äter jätte bra. Leker och tokar sig som vanligt :) Medicinen gick ner galant, tydligen smaka det inte så gott då hon drack vatten direkt efter. Och jag får vänta med att gosa med pantertanten tills på måndag kväll :(