Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 599 ggr
[Domina666]
0

My baby girl dixie..

Hmm hon har börjat förfölja mig dom senaste 2 dagarna får hela tiden se mig för för hon verkligen springer six sax mellan fötterna o ska klättra upp o gosa o kela. Kan det vara att nu när hon ej får ha hanen o släpa på att hon tyr sig till mig? hon lutar sig mot mig o krafsar för o komma upp inte ens på dass får man gå hehe hon e för söt. Bästa är hon börjat gå upp i vikt efter kastreringen och blir så fin så.

Enda är att hon just nu inte släpper katterna nära mig hon e så avis att hon jagar bort dom. Killen har gått upp nu den senasdte veckan när han fått va för sig själv o hon inte tvingar o släpar in han i buren. Nu e han inte lika trött o hängig, inte lätt me en mammig iller hona haha stackarn tvättad dygnet runt o bara få sova o sova hon släppte inte han me blicken. Hoppas det ger sig snart så dom kan va ihop igen utan att hon släpar, biter o är så aggressiv. Hon skyddar bebis hahah.

Synd han va kastrerad från början skulle vart söta bebisar.

JossanH
4

Fast söta bebisar blir det ju alltid när man parar 2 illrar, men det betyder ju inte att dom lämpas för avel för det ;) Det kan hända att Dixie nu valt dig till valp, det kommer iaf gå över så småningom. Dock brukar kastrerade honor ligga på lägre vikt än som okastrerad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Domina666]
0

Ja verkligen bebisar e söta o njaa vet inte om dom va lämpade ändå litar inte på hur hanen är avlad när jag köpte honom då dom inte kunde ha kvar. Ja dixie alltså man får sjasa fötterna efter sig hon e överallt under dom lol

JossanH
0

#2 det finns ju även gott om hjärtfel bland Härryda illrarna tyvärr..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Domina666]
1

Ok ja jag fick inte så mycke information från jan när jag köpte illern tyvärr. Va små skitiga burar osv. ingen vanlig botten bara galler.

Nåja ska va mer noga när jag köper iller nästa gång.