Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 311 ggr
TottsiGirl
0

Två honor behöver nytt hem! - NU HAR DOM NYTT HEM!

Hejsan!

Jag hjälper till med att försöka få två illerhonor omplacerade.

Just nu finns dom i jourhem i Göteborg:
Honorna är ca 1 år, viltfärgade, okastrerade och ovaccinerade.
Det finns inga papper på illrarna och deras härkomst är okänd.
Dom har fått fara runt en del mellan olika hem vad vi har förstått och är därför rädda, dåligt hanterade och är därför bitiga.

Illrarna behöver därför komma till ett varaktig hem så dom slipper flytta mer! Hemmet måste ha illervana! Önskemål är om tjejerna fick komma till samma hem.

Bilder på tjejerna finns på
http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id63945_page0.html
Den ena av tjejerna har bara en stump till svans. Orsaken till detta är också okänd.

Finns det någon där ute med illervana som skulle kunna ge tjejerna ett bra hem och en uppfostran? Hör gärna av dig. antingen via ett mail/pm/telefon. 0522-10677 / 070-436 96 69

MVH
Maria

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Hur går det i sökandet?

Har dem lyckats få tag i nån som är intresserad?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

-eM-
0

Så söta. Skulle gärna ta hem flera monster, men tyvärr tillåter inte min karl det.

DG
0

Verkligen söta men tyvärr får två räcka för tillfälle.

TottsiGirl
0

Hejsan!
Nej än så länge är intresset svalt för dom små Ledsen
Men jag hoppas att de kommer någon som har tid, plats, kunskap och kärlek som krävs.. Får försöka vara lite tålmodig antar ja.. Får hålla tummarna Glad

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Finns dom hos dig?
Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa till att hitta någon. Men det är svårt när de är bitiga. Tror du verkligen att det bästa är att ha dem ihop? Kan det inte vara så att det är lättare att få dem bitfria om de blir ensam. Att uppfostra två bitiga samtidigt kräver nog en "jocke" eller någon som honomi alla fall. Och jag tror att han är ett extrem orginal inom iller världen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nasseiller
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag såg er annons på illerfokus och jag blev genast intresserad. Men problemet är att det är långt att åka för både mig och illrarna.

Var i Göteborg ligger detta jourhem? Vad är priset för illrarna? Finns det bur till dom för transport?

Jag har en illerhanne hemma nu som snart fyller två år och han känner sig väldigt ensam nu och han skulle gjärna vilja ha en eller två kompisar att leka med.

Faxlin
0

Låter väl bra att någon är intresserade av dem, speciellt när du redan har illervana.
Hoppas ni hittar på någon lösning. Hör av er och berätta hur det går.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Hej alla!!

Nu har tjejerna fått nytt hem!
På fredag så flyttar dom till nasseiller här på forumet! Glad

Han har lovat att det kommer komma en dagbok eller tråd så att alla med intresse kan följa tjejernaGlad

Vill passa på att tacka alla som hjälpt till att försöka få dom omplacerade!

MVH
Maria

Faxlin
0

Ohh, vad skoj. Ser fram emot att följa hur det går för dom.
Grattis nasseiller till dina två nya familjemedlemmar!

Audiatur et altera pars

*L*
0

vad roligt! Grattis Nasse iller!

nasseiller
0

Hejsan igen jag ville bara säga att dom små illrarna som jag hämtade i Göteborg  heter nu stumpan och mimmi och dom är inte bitiga av sig alls utom gosa och mysiga på alla sätte och lite busiga.

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

Så skojigt, är säker på att Mimmi och Stumpan är glada över sitt nya hem. Ser fram emot att höra mer om hur det går för er.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Åå vad kul att allt går bra!! Å vilka fina namn tjejerna har fåttSkrattande Vas skönt att dom inte verkar bitiga och att ni alla trivs ihop!! Fortsätter gärna att höra mer från er!!

MVH Maria

*L*
0

Vad roligt!

Madde
0

Hejsan. Tänkte höra hur det går med töserna. Nu har du haft dem i ett tag. Hoppas att det går lika bra som innan. Håller tummarna. Skrattande

nasseiller
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går jätte bra med tjejerna.

Madde
0

Vad kul att det fungerar bra. Skrattande