Väldresserade guldfiskar
Kan man dressare en iller? Ja varför inte! Kan man dressera guldfiskar måste en iller vara en lätt match.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hahaha d va inte dåligt!
Kan de verkligen vara på riktigt!! 
Men som sagt då finns de kanske hopp för våra små pälsar oxå!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jäklar! Undra om det är på riktigt (?) Såg nått program då dom lärde Guldfiskar att åka igenom typ luckor vid en viss tid då dom skulle få mat. Men detta 

Även om det inte är riktigt så är det oerhört tufft att leka med tanken att man kan göra något dyligt. Häftigt tycker jag
Audiatur et altera pars
Bogarn: Kan det varit Myth Busters på Discovery channel? Jag tror dom testa en sån myt någongång? Jag tror dom fick fram till att det fungerade att man kunde lära dom vissa saker.
Men han i klippet måste ju tränat nått hemskt med dom fiskarna om det nu stämmer…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ja, så en följdfråga. Någon som vet hur gammal en guldfisk blir?
Som ni skrev det måste ha tränats lääänge på det där om det stämmer. Frågan är lever guldfiskar så länge så att de hinner lära sig det?
Audiatur et altera pars
vet inte hur gammal en guldfisk kan bli men det exprimentet som dom gjorde på tv tog det inte mer än några veckor tror ja att lära dom att simma rätt.. Men det var ju inte alls under lika ordnade former som i klippet :)

Så då borde det alltså vara genomförbart. Om man nu inte har annat för sig än att dressera sina guldfiskar under några månader. hihi
Audiatur et altera pars
Hihi precis.. våra fiskar som vi hade när ja bodde hemma förstod iaf vad det betydde när man knackade på rutan… Då va de mat på G så då va de slagsmål uppe i matningshörnet!! blev lite tokigt när de va bekanta hemma som knackade och alla fiskarna i panik började hoppa och plaska på ytan :)

haha, ja men man får säkert använda mat för att lära dem också. Inte för att jag riktigt kan förstå hur dessa grabbar gjort med sina fyra. Men helt tydligen går de, eller simmar de efter handens rörelse.
Audiatur et altera pars
Ja nått bra knep måste dom ju ha iaf!! Å tålamod oxå hur skäller man på en guldfisk som gör fel?!?

blubb blubb blub
Audiatur et altera pars
HAHAHA
#5: Guldfiskar kan bli runt 20 år gamla om jag inte minns fel. Inte dåligt för en firre!

Ohh, sjutton. Så gamla? Ja då har man ju lite tid på sig att dressera dem. 
Audiatur et altera pars
Jepp, guldfiskar och karpar kan få en hel del år på nacken om dom sköts rätt. Men att träna dom och att dom ska komma ihåg allt måste ju vara riktigt svårt, med tanke på det beryktade "guldfiskminnet".

Fast det kanske är med det ryktet om "guldfiksminnet" som med strutsarnas "huvud i sanden". Bara rykten. hehe
Audiatur et altera pars
Hehe, jo det är ju inte så illa som det kan låta (har hört allt mellan 3s till 3min), men jag har för mig att det inte var så superbt i alla fall. Men dom lär sig rätt fort när det gäller vart dom får maten iaf.

Ja jag har också hört det med skillnader på 3 sekunder eller 3 minuter. Det lustiga är att varje gång man hör det eller läser det så är det siffran 3 i alla fall. 
Audiatur et altera pars
Nu har jag äntligen tagit mig tid och titta på det här klippet. Det var ju roligt ju. Hehehe. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Visst är klippet häftigt. Undrar verkligen hur många timmar som lagts ner på den träningen. hihi
Audiatur et altera pars