Nu växer pälsen igen..
Jag fattar inte..
Har skrivit ett par trådar förr om min iller som är "skallig". Han har haft stora kala fläckar över hela kroppen i flera år nu, och under en period svullnade örat upp på honom också. Har varit till vetrinäret otaliga gånger, men ingen hittar något fel. Han har fina binjurar, är inte allergisk, har inte skabb osv osv osv. Helt frisk alltså - bara skallig.
Sen dog hans kompis nu i vintras och han blev en ensamiller. Med tanke på hans risiga skick så ville jag inte skaffa en till då jag antog att han skulle trilla av pinn så att säga snart med. Men nu så börjar han få päls igen!! Från ingenstans så börjar små fjun växa upp på svansen och i hans kala fläckar på resten av kroppen! Vad sjutton händer? Hur är det möjligt att vara skallig i flera år och sen spontant få päls igen?
Funderar på om han kanske inte mådde bra i "flock", men de sov och lekte ju alltid tillsammans.. Aldrig något bråk, inte ens lite tjaffs när de serverades extra god mat!
Kompisen kanske putsade lite väl frenetiskt på honom?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#0 Inre stress??
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Risken finns ju att han faktiskt inte tålde sin kompis. Det kanske var något med kompisen som inte alls funkade med den sjuka illern.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, ingen aning.. Överdrivet putsande tror jag inte.. Såg dem sällan putsa varandra.
kanske funkar som vissa hästar som biter av varandras man? kompisen till han kanske tugga bort pälsen?