Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1570 ggr
sokkertoppen
0

veterinär norrtälje

skrev nyligen ett inlägg om att min päls kliar sig väldigt mycke, har inte bytt foder än.
men det känns som om det är mer än så. tänkte att jag ska ta honom snarast till en vet då han kliar sig mer nu och göra en skabb koll.

finns det någon här inne som bor runt norrtälje/rimbo som kan tipsa om en bra veterinär? som möjligen har ett hum om vad en iller är.

har en vetklinik här i hallstavik men vägrar att gå dit efter vad som hände med min tös (har även gjort inlägg om de)

skulle vara guld att hitta någon här i närheten som kan lite iller åtminstone.

VildaVittra
0

När jag såg rubriken tänkte jag direkt "Inte veterinären i Hallstavik i allafall". Hon försökte förgifta min ena hund, tack och lov är jag utbildad inom vården, så jag tyckte dosen lät hög och kollade upp den. Den var över 20 ggr för hög.

Om du åker en bit mot Uppsala är veterinärerna på Rembacken duktiga, men jag kan inte svara på om de är det med illrar. Annars åker jag till Ultuna, de är bara bäst.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

sokkertoppen
0

ja dom är inte omtyckta här. många grova fel som gjorts tyvärr.  synd att jag fick veta det för sent.

tack! ska slå en pling till dom och fråga lite.
ja preis, ultuna har jag i tankarna men det känns lite långt för en koll :)

VildaVittra
0

De har gjort massor med knasigheter i Hallstavik, som när de försökte lura en till att vaccinera dubbelt till ett pass.

Googlade lite och det har öppnat en veterinärpraktik precis vid häverökyrka.

Winbergs Veterinärpraktik

• 0175 - 140 56

• Häverö Kyrkväg 8763 94 HALLSTAVIK

Har du inte bil så går 643:an förbi där.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

sokkertoppen
0

ja det är tragiskt att utbildat folk som man litar på gör så! synd att vi som blivit utsatta inte gjort mer för att få dom att lägga ner.. jag var så ledsen att jag inte orkade göra någonting, betalade räkningen på 4000 och vart utan iller :/

men JUSTE! att jag inte tänkt på dom! robert som jag förstått har den kliniken tillsammans med sin fru. och han är super bra! (hade honom till mina hästar förut)

då ringer jag dit ist! tackar!

VildaVittra
0

Vad hände din iller? Försökte hitta tråden.

Sarah
0

Jag bor i Rimbo och åker till mälarens smådjursklinik för ALLT :) Litar inte på Christine som finns utöver distriktarna.

sokkertoppen
0

dom skulle stoppa i ett chipp (kastrerings chipp) men något gick galet, antagligen har dom stoppat i ett för stort. det gick en dag, dagen därpå hittade jag henne under soffan. fick aldrig något svar på vad som gick fel.

#6 super bra med tips! kul att det finns lite illrar runt omkring :D trodde jag faktiskt inte!

Sarah
0

Marianne på mälarkliniken är bland de bästa i sverige på iller. Hon finns så pass nära att jag inte ser ngn anledning att gå till ngn annan 
:)

Jodå, både jag och min (för tillfället på is) uppfödning har bott här snart 6 år :) Rånäs.

Nussen
0

# 8 Instämmer helt vi åker alltid till Marianne hon är superbra 🙂

Vi blev också jättebra bemötta av Gunell på Roslagstull så henne kan helt klart gå till igen 🙂

JossanH
0

Det är väl Gunnel på roslagstull eller Marianne på Mälarens som är de 2 i Sverige som är allmänt rekommenderade på just iller. Jag åker till Mälarens när något blir galet med mina illrar och det är en resa på ett par timmar för mig.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Ja Gunnel är bra, dock föredrar jag lokalen på mälarkliniken :) Alltid lugnt och skönt där. Det är ljust, inte trångt osv.

Odis
0

Även jag lägger ett gott ord för Marianne på mälarens de ligger mittemellan Uppsala och Sigtuna kan man säga=) 

#7 Knepigt med din tös himla synd att man inte fick veta orskak. Fridolf har ju fått de strakare chippet men han mår fin fint^^ Har ju blivit standard i övriga europa att ge de starkare.

JossanH
0

#7 Styrkan på chippet ska som sagt inte spela någon roll.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sokkertoppen
0

super bra att veta! skönt med en illerkunnig vet :)

#13 okej, det hade jag ingen aning om :) något annat som gått snett alltså.

JossanH
0

Styrkan gör bara att chippet håller längre.

Sajtvärd på Iller.ifokus