Hur lång tid tar det att äta upp?
Sitter och ekonomiplanerar lite på sikt och tanken slog mig att jag har noll koll på hur länge en 5kg påse Carnia Lynx kan hålla för en iller? Hur lång tid tar det för era pälsar att knapra i sig en påse? har ni flera så skriv gärna ändå och hur många som äter, och utifall de äter kött vid sidan av.
Sist jag hade iller så körde jag barf rätt igenom så har ingen koll alls på torrfodersfronten..
5 illrar + 2 katter = 2 carnia lynx påsar i månaden.
Illrarna får lite kött på det också.
Hälsningar Malin
2 halv-BARF'ade illrar + 1 påse Carnia = 5-6 mån
2 illrar.. Håller på att själv räkna ut hur länge en påse räcker.. Öppnade en 2 januari och har fortfarande ca 1-2 kg kvar.. Så tror mitt räcker iallafall en månad till så mitt svar blir:
2 illrar = 4-5 månader ungefär. Kan återkomma med datum när de ätit upp :)
1 iller som just nu inte får så mycket kött.. 1 påse räcker ca 3 månader.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#3 Oj!! Här går en påse i månaden nästan (en ny var 5-6e vecka) på två herrillrar!
Men om du har kört baf förut, så har du kunskap om barf varför då ge torrfoder? Barf är ju nyttigare och bättre enda andledningen till att jag ger mina torrofoder är för att jag är för osäker på barf fronten hade gärna sluppit torrfodret, rpocessad mat är ju alltid sämre.
#6 Hade gärna gjort det, men min kille här hemma som är 3 år tycker inte om kött, så då går det ju tyvärr inte :/
Ah men även envisa åsnor kan gå att omvända;) Har du testat att ge exempelvis kött från kycklingklubba väldigt uppklippt så att bitarna är pyttesmå? Äggula älskar ju de flesta illrar även de som inte gillar kött du kan också testa att försöka ge barf till hund det är ju mer som en köttfärs med lite ägggula på, eller lite vetegroddolja på=)
#8 Har bara haft honom i två veckor så har inte hunnit prova på riktigt än. Men äggula tycker han om har jag märkt. Har erbjudit kött några ggr när jag lagat mat men han nosar inte ens utan vänder på klacken och går :P
Bra start då=) Testa som sagt med väldigt fin hackat kött eller köttfärs likannde brukar gå ner lättare, och i början kan du hälla på lite ägggula eller vetegroddolja så att han får smak på det=) Sedan kan du succesivt ge honom större bitar.