Fågel unge.
detta har inte med illrar att göra men som sagt vet inte var ja ska vända mig, nu för en litenstundsen hitta jag en fågel unge på gräsmattan som bara låg där, den är frisk men försöker flyga men kan inte, och det verkar som om den är förlamad i benen.. vad och hur ska ja göra med den,?
ge uppblött kattmat, ring viltjouren och hör vad du ska göra. (kolla eniro)
Jag har ringt folk här ifrån som skulle ta hand om dessa problem, men den ena svarar inte och det andra nr var inte rätt:S . vet inte vad jag ska göra nu, den kan inte stå på benen alls.
försök mata den med ordentligt uppblött kattmat/illermat, den behöver få i sig vätska o näring…

vad är det för sorts fågel? Ser du om några vuxna fåglar flyger runt och är mycket runt området du hittade fågel ungen?
För det är många stora fåglar som har ungar som är på marken ända tills den lär sig själv att flyga. Så du kanske skall testa att lämna tillbaka den. Men att du står liten bit ifrån för att se om några fåglar kommer till den eller vadsom händer.
den är liten kanske björktrast, nej inga fåglar alls, ja men han kan ju inte hoppa runder heller han stödjer inte på benen alls :/

Du kan ringa till en veterinär i närheten dom brukar ha nummer till folk som tar hand om fåglar.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

ja gör som #6 sa. ring en veterinär och fråga dom.
jo jag kollade på internett och jag hittade ett nr till folk som tar hand om fåglar i hässleholm.. men jag fick inte tag på dem ringde två nr och har ringt ett x antal gånger
Försök att hitta Viltjouren där du bor, dem sammarbetar alltid med ngn veterinär och står för alla kostnader enligt min erfarenhet!
Köttfärs är toppen!
Lycka till!
det var dem jag tog kontakt med som jag inte fick tag på .. detta liknar inget … ja testade att setta ut den på gräsmattan och kom tillbaka 20 min senare den har inte rört sig .. :(
Rör inte fågeln vad du än gör, om det är en unge så är det inte säkert att den bli accepterad igen om den inte luktar som den skall.

#11 det har visat sig en studie att fåglar inte överger sin unge bara för att den luktar människa. Man säger så bara för att se till så att barn inte bråkar med den. Det är tydligen samma sak med att om man äter fisk så blir man smart. Men det är vad jag har hört.
Åter till ämnet. Hur går det med pippin?
putt?
den klarade inte sig :/ fick inte tag på någon sen var den förlamad i benen och hade svårt för att andas :(
stackare, men det fick det bra i slutet hos dig :)
jag hoppas att jag gjorde allt ja kunde kändes inte som det, men det är hemskt med slut jag är för blödig :/