Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 701 ggr
Frumski
0

Sova med pälsen / illerägare i Övik

Hejhopp! 
Jag har en liten Illerkille på snart ett år som är helt fantastisk, Han är lugn och go men också en riktig liten buskille. Jag tänkte höra mig för med lite småa frågor mest för att kväva min nyfikenhet om dessa små krabater!

Låter ni era små sova med er i sängen, och hur har det gått isådanafall. Vi tänkte nämligen börja låta honom prova på det, men tänkte försöka höra mig för lite. ifall det är en bra ide, eller helt galen? :3 galenskap kan ju va bra.  vet att det nog diffar en del på olika illrar hur dom är och så, men är kul att höra hur olika gör. Vi bor nämligen i Övik och där e det rätt ont om illerägare här. 

en liten sidfråga är ju då om det finns någon som äger iller i Närheten av Övik. För det skulle vara kul att få träffa någon annan och låta honom leka lite. Vi ska förmodligen introducera en liten kompis till honom till sommaren, men han behöver ju ändå någon lekkamrat, att få hoppa runt och göra illersaker med!

Vi kommer också vara i sthlm över påsk i två veckor, så är det någon vänlig själ som vill ha en liten lekträff då, så skulle det vara fantastiskt det med.

Tack på förhand hörni! :D
ha det underbart

emoflickan
0

Hej! :)

Min tjej får vara i sovrummet. Förut sov hon jämt i min säng (hade inte ben i sängen så hon tog sig upp lätt) nu har jag benen på och jag tror ärligt talat hon är för lat för att orka hoppa upp o sova. Ibland sover hon dock hos mig, isf i påslakanet uppe vid höften typ :) det händer ju dock att hon är busig vid 5 på morgonen o kommer upp o biter mig i knävecket…;) Men jag tror lite att om dom har möjligheten så försvinner "suget" att jäklas efter ett tag, det är det förbjudna som är spännande ;)

VeronicaKahlbäck
0

Jag vill inte ha illrar i sovrummet, dels för att jag är något allergisk men känns också bra med ett illerfritt rum ibland :)
Däremot  är väl inte verkligheten där längre men nu har jag ingen iller som frivilligt kommer upp i sängen för annat än att busa hehe.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

Jag låter mina sova i sängen, men det är inte alla som tycker det är så mysigt. Jag har några som kan sova flera timmar och mysa i sängen, medans andra kanske kommer upp en sväng och säger godmorgon och sen går ner igen.

keewee90
0

Min vill inte sova i sängen, det har hänt 3 ggr att hon gjort det men annars sover hon i byrån bredvid vår säng. Hon gör mer eller mindre som #3 men kl 4-5 på morgonen.

JossanH
0

Har aldrig haft en iller som frivilligt sovit med mig i sängen, har jag lyckats så har dom sovit i påslakanet när jag försiktigt smugit ner under täcket ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

MiniSku-
0

Min kille sover hos mig varje natt. Oftast kommer han och lägger sig på täcket längst min mage (inbillar mig att han blir trygg när han känner att jag andas, men jag vet inte) direkt när jag går och lägger mig, annars vaknar jag alltid av att han ska gosa in sig och bygga en valphög av oss två.

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

LindaBlue
0

Mara sover med mig under/ i täcket nån gång då och då. Oftare händer att hon har vaknat och är pigg, och kommer och muckar gräl med de kroppsdelar som sticker utanför täcket.

Frumski
2

Tack hörni, gud vad roligt med så snabba svar :D

Låter som att det är ganska varierat och det är ju bra. Kan nog gissa på att Milo kan bli ganska busig just på morgonen om han får sova i sängen. Men fan, smällar man får ta. :D