Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 182 ggr
[jenkass]
0

OT. sjukintyg

Vänder mig till er då jag aldrig varit i behov av att skaffa sjukintyg innan så vet inte hur det går till. Har varit vrölförskyld de senaste dagarna så har inte kunnat jobba (jobbar som telefonist och inte så kul att sitta å snörvla i luren hela tiden). Nu vill min arbetsgivare ha sjukintyg ifrån vårdcentralen, jag har ringt dit och lämnat mitt telefonnummer då dom inte svara. Men nu till min fråga, kan man få sjukintyg för en liten skitsak som en förskylning till exempel?

HannaM
0

ingen aning.. det borde bero på hur förkyld du är och hur det påverkar din arbetsförmåga…

[jenkass]
0

ok får man det på papper i handen då eller skickas det direkt till jobbet?

HannaM
0

papper i handen…. jippie.. en till arbetsgivaren, en till dig och en som du ska skicka till föräskringskassan… om du varit borta över en vecka iaf

skrollan
0

Oj, men det verkar lite barnsligt, eller är det så i vuxen världen ? :P

TottsiGirl
0

Så illa är det i vuxen världen 2 miljoner blanketter och papper som ska in :(

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrellet
0

det är inte bara så i vuxenvärlden. så ska man göra på gymnasiet med, och utredningar ska sättas igång om man är sjuk ofta

smurfb
0

#3, om man är sjuk mindre än 3 veckor betalar arbetsgivaren så behövs inte skickas in något till försäkringskassan.

skrollan
0

men nej, inte för mig =/ INte pappa och en massa. Behööver bara ringa in till dom och säga att jag är sjuk.