Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 904 ggr
Alfina
0

Hjälp! Han mår inte bra...

Min iller mår inte bra han spyr och har förstoppning.

Gav honom lite vetegroddsolja förut o då bajsade han pytte lite, men han vägrar att äta mer olja eller dricka/äta något. När jag kom för nära högg han mig i handen jätte hårt och sprang iväg. Han drar sig undan o kommer bara fram när han ska spy.

Några tips på vad man kan göra för att hjälpa honom?

Odis
0

Åka till vetrinär direkt! Låter som han har stopp i tarmen och det kan snabbt bli livshotande

Clementinbarn
0

Åh stackaren :( 😣 Som #1 säger! Jag hade i detta fallet helt klart valt att åka till veterinären direkt!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

JossanH
0

Är han så dålig så måste du åka in på en gång! Ett stopp släpper inte, speciellt inte om han inte vill äta eller dricka något. Är det stopp och illern måste opereras gör det stor skillnad på när du kommer in för har illern varit dålig länge är risken stor att han inte klarar narkosen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Har han överlevt?

Hälsningar Malin

MyLii
0

Hur har det gått? Åkte du till veterinären? Hoppas illern mår bättre!

Norrskenets
0

Veterinär direkt är vad som gäller, undrar också hur det gått?

Alfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo han har överlevt :)

Han piggnade till ganska snabbt efter jag skrivit inlägget så vi avvaktade med vetrinären, eftersom han började dricka o äta igen. Efter några timmar var han som vanligt igen. Men så orolig och nervös man blir när sin älskling börjar må så dåligt!  Här är en bild på tjockisen :)

enbartmalin
0

Åh herre gud, jag förstår inte hur du kunde ha is i magen och avvakta i ett sådant läge..
Jag har förlorat illrar för mindre.. :(

Skönt att han mår bra nu iaf, men tycker ändå du ska åka in och få kollat honom.

Hälsningar Malin

Sofie-Marie
0

Jag tycker också du skall åka in och kolla honom..

Min förra iller Ludvig började kräkas när vi var ute på promenad och det fortsatte och han började bli lite slö och ville inte leka eller någonting. Övervägde då att åka in till vetten men så piggnade han till. Åt som han skulle, lekte, etc. Men så plötsligt blev han dålig igen. Riktigt dålig. Åkte då in på en gång men det var för sent. Veterinären förklarade att han inte skulle klara narkosen utan att det var bättre att han fick somna med en gång. Det var hemskt.