Dags att köpa ny kamera?
Jag lånade en kamera häromdagen och lekte så självklart lite med den för att se om den var något att ha. Och självklart så var det Dior som fick bli min försökskanin.
Hur som helst så blev jag väldigt sugen på att skaffa mig en egen kamera efter att ha testat denna. Minns inte vad den hette tyvärr men den var underbar :)

Superfina bilder, verkligen! Du är jätteduktig!
skit fina bilder.
Jag vill också ha en ny kamera.
Fotot är juh livet :)
Pussa Dior från oss här hemma
åhh vilka underbart fina bilder=)
Fint!
Sara
Tack så jätte mkt 
#12 Dior pussar tillbaka till _Ty_ o familjen så klart :) 
Kan nu tipsa om att kameran heter Canon EOS 400D. 
åhh, mycket fina bilder ! :D

snygga bilder :) måste köpa en sån ;)
härliga bilder! har själv en sån kamera! helt underbar!
Vad är det för ca pris på en sån ?
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
#10, jag tror att man kan köpa den för strax under 7000 nu, vi gav lite över 8 för våran och har köpt ett annat objektiv nu senare oxo.
#15: Den kameran vill jag ha. =) Skulle gärna byta ut min nuvarande Canon Eos 300D mot en Eos 400D
Men blir till och vänta tills jag har pengar helt enkelt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tror den ligger äver 7000 kr. Ska själv köpa canon eos 350d. Skiljer inte mycke på dom i funktioner :)
dra mej baklänges å snubbla på en iller, det var ett pris som man drömmer om att vinna på nätterna =P
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Vilka fina bilder! :D
Fin iller också för den delen.
Canon eos 400D den är bra, men något! mellan 6000 och 8000 får man lägga ut för den och ut över det behövs minnes kort eftersom kameran inte har något minne i sig. Bara så ni vet :)
Vill ni ha en bra men lite billigare så funkar Canon eos 350D lika bra och den är något billigare. enda skilnaden är att det är 8 megapixlar i 350 och 10 i 400 + 400 har en liten skaksensor men den är kanske inte värd två - tre tusen?
Jag har snokat länge på de kamerorna :P

Ohh, den kameran drömmer man om. Vinner jag en massa pengar så ska jag köpa en sådan. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag valde Nova istället för att köpa kameran…kameran ska jag få i födelsedagspresent har jag bestämt, om inte annat så får man väl lön någon gång :)
Så val: Kamera eller iller?

Förstår att valet var enkelt där. ;-)
Jag hade också valt illern. Och har gjort också många gånger .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Da er kamera billigere i Norge enn i Sverige
Hadde jeg alldri trodd at noe skulle være billigere i Norge…
Jeg har nå Kikka på både 400d og på 350d. Vi kan nå få 350d får 4500nkr og 400d til 6500nkr. Syns ikke det er så dyrt:) Jeg har ett 300d, men det er blitt ødelagt :(. Siden vi skal ha Baby så må vi jo ha ett kamera og da kan det ende vi handler ett i morra:)
Trine
Då kanske man borde flirta lite med släkten i Norge och se om de kan ta hem en kamera till en ^^
350D kostar 4999 kr på rean. Så håller mina tummar att jag kan köpa den inom en väldigt snart framtid. Saknas bara 1000 kr.
Som sagt tänk bara på att skaffa minneskort också och de ligger på några hundra, annars står du med en kamera som du inte kan få något vettigt ur. De har ju inget inbyggt minne som andra kameror. Och kolla om ni får med objektiv eller om det bara är kamerahuset. För på många ställen får man med ett 18-55 mm objektiv. :)
Vill du ha en 350D så är Siba billigast med 5558 kr och då får du objektiv också. Sen fins det otaliga ställen på nätet också men modellen 350d har börjat försvinna från marknaden lite grand men finns fortfarande på mång ställen, men inte alla.
Billigast 400D som jag kan hitta är kamera experten (har ingen erfarenhet av) för 6799 kr och det är med objektiv 18-55 mm. annars är det Fotovideo där den kostar 6999 kr men jag vet inte heller hur de är att köpa från. Cdon.com: 7299 kr… med flera…
Det finns även nyare canon men de har jag inte så stor erfarenhet av…
Den canon eos 350D jag kollat på ligger på 4999 kr med 18-55 mm objektiv och minneskort på 125 mb. Ett 1 gb kort kostar ca 300 kr.
Var? *Nyfiken* Kanske kan få tag på en själv då :) Kampanj eller? Kollade bara på kamera med objektiv…kanske något ställe som vill bli av med sina 350D? Vad vet jag…det är ju en ganska gammal modell..även 400D är ganska gammal men har glömt vad den nyaste heter. tror det var något på 5 eller X?
Jag är ju inte ett uppslagsverk så kan lätt ha fel :)
På elgigantens sommarrea :) Skulle komma in i alla butiker nu i veckan sa dom.
Jag vet inte alls vad den modellen efter 400D heter. Visste inte ens att det kommit ut en ny.
Ja, det kan vara dyrt att köpa denna kamera =) Inköpspriset är bara en liten del (påminner faktiskt lite om när man köper en iller
). Jag har köpt 4 minneskort á 100-700:- (128mb-2gb), 2 objektiv á ca 1500:- (ett tele och ett fast), 2 set närbildslinser för macrofotografering, 4 olika typer av filter, extra batterier…..och då har jag inte ens köpt det som jag ville ha från början, ett bra macroobjektiv (går på runt 4500-8000:-)! Som tur var så fick jag ett stativ gratis av min pappa, annars hade det också kostat 500-1000:-.
Så tänk er för innan ni köper en systemkamera, om ni blir fast…..kan det bli dyrt =))) Men å andra sidan, det blir enormt mycket bättre bilder än med en kompaktkamera =)
Amor vincit omnia
#34 Canons nyaste heter 400D och den är inte gamal lanserades ju i slutet av förra året… Iaf den "vanliga" modellen för oss dödliga sen är de möjligt att dom har gjrot någon värsting modell elelr nått då eller så är det helt enketl något annat kamera märke.. e du osäker så st'äll frågan på foto.ifokus där har du många experter :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Kanske ska tillägga att jag själv köpte en eos 350d till mig själv i julklapp i somras tycker den fungerar kanon ska bara få tid till att lära mig alla inställningar..
#25 400 har även större skärm än vad 350 har ..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#37, det stämmer.. Canon 5D finns det.. Det är en fullsensorkamera. Kostar väl nästan 25.000kr .. Canon 400D är senaste i prisklassen som passar oss helamatörer.
Om man köper en 400D eller 350D ska man nog fundera på att köpa utan kitobjektivet 18-55mm. Och istället köpa ett löst objektiv, för det som följer med är verkligen helt genomuselt och gör verkligen inte kameran rätta.
Det som är bra med canons systemdigital kameror det är att många av deras delar går att kombinera oavsett kamera. Men det var någon kamera som skiljde sig mins bara inte vilken.
#38 Som sagt jag är inte ett uppslagsverk och vet inte allt så jag kan ha fel. Vad jag mins så är den med en 5 i nyare än 400, jag mins bara inte vad den heter. Men sen så kan det vara i en annan prisklass också…Canon är ju ganska breda i sitt sortiment och jag lite virrig så jag kan ha blandat ihop det. :)
Bästa sättet att hitta bästa priset är annars att kika in på www.pricerunner.se. :)
Håll tummarna för att det blir en kamera imorgon. Har dom kommit in till butikerna tyckte Manne att vi skulle köpa den då, eftersom jag fyller imorgon.
#41 Håller med :)