Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 206 ggr
ferretgirl
0

Valpar söker nya hem!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag ville slå ett slag för Mellanhedens tamillrar och hennes uppfödning av valpar. Just nu så har hon 3 albino tjejer som med ljus och lyckta söker efter nya hem. Hennes valpar är barnvänliga då hon själv har en dotter som hjälper till aktivt med att fostra valparna, och jag kan lova att det blir bra valpar av detta. Camilla är en tjej som har haft iller i åtminstone 8-10 år (rätt mig om jag har fel Camilla) och alla hennes illrar är jätte snälla och hur fina som helst. Jag har själv haft hennes Baloo och Stuart Little som pappor till 2 av mina kullar, och det har get bra resultat. Camilla är nog med när hon väljer hane till sina tikar för att få så bra avkomma som det går. Dom valparna hon har kvar nu vill gärna flytta så fort som möjligt, så finns det någon här inne som kan tänka sig en liten söt albinotjej som livskamrat. Hör av till Camilla Brunher på mellanhedenstamillrar@hotmail.com så att hon vet att ni finns. Hade jag haft mera plats själv, så är det inte utan att jag själv hade köp en av dessa små troll. Jag har själv Lina här hemma som är syster till en av Camillas egna illrar, Frasse.

Christel.

Faxlin
0

Jag har redan bokat en av systrarna till dessa tre sötnosar.
Längtar så efter att få hem min lilla tös. Hoppas att fler av er här inne bokar upp en av töserna, de är helt underbara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Ja, jag hoppas verkligen att det finns några här inne som kan ta hand om dessa små stjärnor, dom är sååååå söta alla 4 hon har kvar.

Faxlin
0

Va? Var det inte tre hon hade kvar?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Tyckte att hon sa att hon hade 3 tikar också Topas hanen kvar, men jag kan ju ha hört fel då där var så mycket liv runt om mig igår när jag pratade med henne. Men jag lovade henne att gå in och skriva några rader om hennes valpar, så det har jag gjort, så hoppas jag att det finns någon som kan tänka sig att ta en. Hade jag haft mera plats, så hade jag själv tagit en av dom, älskar själv albinos över allt annat. Har ju Lina och Nanooq och för tillfället lilla Casper som lämnar mig imorgon då han ska till Dalsed.

Stj3rnfallet
0

Hon hade ju skrivit en egen tråd och där stod det 3 tjejer.. Så jag tror att Topaz har fått ett hem (han var min favvis =)), men han kanske är åter till salu igen då?

ferretgirl
0

Jag får nog ringa henne ikväll och höra riktigt vad det var hon sa igår. Det var någon som skulle haft en av valparna, men hade inte betalat in dom 500:- i bokningsavg. som hon ville ha. Hon hade skrivit till personen i fråga vid ett flertal tillfällen, men dom hade inte svart henne. Vet inte om detta gällede Topas eller om det var någon av tjejerna. Så jag får nog prata med henne igen.

Stj3rnfallet
0

#6 Ok, gör det =) Har sån stor lust att åka di och hälsa på, men då blir jag nog bara över förtjust i valparna och vill ha med mig alla hem :P Topaz hade jag gärna köpt, men i så fall först efter att jag jobbat :P Annas blir valpen ensam 10-11 timmar 5-6 dagar i sträck, vilket känns fel =/ Var därför jag valde att avstå från Topaz från början =( Annars hade han varit min vid det här laget ;) Fick för mig iaf att Topaz var bokad, men han kanske inte är det då. Vi får se =)

Nea
0

Pratade med Camilla igår. Hon har enbart de tre tikar kvar till salu. #6 Betalningen gällde en av tikarna och inte Topaz.

Vill man ha trevliga illrar gör man rätt i att köpa från Camilla. Nu kanske jag är lite partisk då jag har två släktingar till dessa valpar. :-) Camilla är jättetrevlig och hjälpsam som person också, vilket även det är viktigt när man väljer uppfödare.

ferretgirl
0

Vad bra Nea, jag fick själv inte tag på Camilla idag, skulle ha ringt imorgon igen, men då har du redan gjort det så tycker jag det är onödigt.

Och Camilla är trevlig som person, även om jag också är lite partisk då jag har själv har Kahn efter hennes Baloo. Men likväl så är hon en underbar människa som verkligen ställer upp på sina valpar och köpare. Detta är viktigt som valpuppfödare att man är det.

Stj3rnfallet
0

#9 Ja, hon är verkligen en underbar människa!=) Jättesnäll och bryr sig verkligen!

skrollan
0

putt