Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 222 ggr
sarae
0

Iller Hona omplaceras

En hona på ca 1 år söker ett livslångt kärleksfullt hem. Illervana eller god kunskap om illrar krävs eftersom denna tös kan behöva en fast hand.

Hon finns i Västsverige.

Kan du tänka dig att ge denna söta tös ett livslångt hem?

Ta då kontakt med mig på omplacering@skaraborgsillern.se eller på 0709-616782

Har begränsad tillgång till internet under sommaren så det kan dröja lite innan ni får svar.

Flickan kommer att omplaceras med Skaraborgsillerns omplacerings kontrakt. Läs gärna igenom artikeln innan ni tar kontakt.

TanjaS
0

Borde vara lätt att omplacera all lycka! :0)

Faxlin
0

Hjälper till att puttar lite.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soffi
0

putt

Faxlin
0

Jag hjälper till att puttar lite.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

*stödputtar*

Guteillern
0

Många kan vara intresserade av att ta emot en omplacering, men alla är inte intresserade av att vara medlemmar i någon förening, vare sig för ett år eller tillsvidare eller kanske redan är medlem i annan förening. Det kan vara en stötesten, även om tanken är god. Kontakt med omplaceringskordinator kan man ju ha utan medlemskap.

AlbaStiffler
0

Jag tycker verkligen inte det är något argument till att man itne skulle ta en omplacering från ex Skills. Har själv tagit en omplacering via Sarae, och jag ser den lilla avgift skills tar som en väl värd summa för det jobb som tex Sarae ändå lägger ner på att omplacera djuret till ett bra hem. Att jag dessutom "råkade" få ett medlemsskap på köpet är ju bara en bonus för mig.

Guteillern
0

#9 Det kan jag hålla med dig om, men alla kanske inte tänker så. Kanske skulle det vara bättre om motsvarande belopp öronmärktes för deras omplaceringsfond, istället för att vara en medlemsavgift. För det går ju aldrig att komma ifrån att när det gäller medlemskap, så har folk olika inställningar och det är synd om detta skulle göra så att bra hem går förlorade.

TottsiGirl
0

Jag tror det har blivit en ändring på den fronten sedan artikeln skrevs men jag är osäker på exakt hur det fungerar numera så jag avvaktar och låter Sarae svara i denna tråden istället så blir det rätt direkt.,,

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

Numera ingår ett medlemskap i omplaceringsavgiften. Och den avgiften går direkt till vår Omplaceringsfond. Omplaceringsavgiften har även tidigare alltid gått direkt till våran omplaceringsfond.

Guteillern
0

#12 Då borde det ju inte få någon att avstå, för att dom inte är intresserade av medlemskap.

skrellet
0

är inte själva ideen med en omplaceringsfond att den ska stå för omkostnaderna vid omplacering?

Faxlin
0

Kostnaden man betalar till en omplaceringsfond är för att det händer tyvärr att man får in övergivna illrar eller de utan ägare i alla fall som behöver veterinärvård. Och då ska man kunna ta från omplaceringsfonden och se till att illern får vård.
Det behövs, bara kolla på Thea och Nova, där var det ett starkt fall av sådana pengar.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

*putt*

Madde
0

håller tummarna att du hittar ett hem.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AlbaStiffler
0

*putt*

Soffi
0

putt

Sara
0

putt

Sara

AlbaStiffler
0

*putt*

Lsun
0

hittat ett hem än? annars *putt*Cool

Denna kommentar har tagits bort.
Madde
0

Hoppas att du hittat ett bra hem.

Madde
0

Hoppas att du hittat ett bra hem.

AlbaStiffler
0

*putt*

skrollan
0

puttputt

skrollan
0

puttar igen då

Sara
0

Den här annonsen är inte aktuell längre.

Sara

Faxlin
0

Då annonsen inte längre är aktuell så låser jag tråden. ;-)

Audiatur et altera pars

Inlägget är låst för nya kommentarer