Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1057 ggr
blade.carro
0

Illervalp sökes inärheten av västerås/västmanland

Hej alla glada tjejer och killar, hoppas ni haft en trevlig julafton! Jag är ny här på forumet och tycker det ska bli kul och intressant att dela intressen med många fler =) Jag söker faktiskt en illervalp som förhoppningsvis finns kvar där ute som mer än gärna vill komma till en mysig familj med 2 vuxna i hushållet samt lite trevliga djur som bl a två små nakenhundar och en fågel. Har länge velat skaffa mig en iller.. tror det är snart 10 år.. och äntligen nu har jag tid och möjlighet att kunna skaffa mig en liten vän. Hör gärna av dig här på sidan så kommer jag hålla utkick ifall något nytt händer =) MVH Caroline

Vegosessan
0

Du tror inte att fågeln kommer må dåligt av en iller i närheten av sig? Även hundarna.. Inte alltid illrar går ihop med andra djur ju.. men man ska väl aldrig säga aldrig..

Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.

blade.carro
0

förstår hur du tänker,, men mina hundar går ihop med fågeln min kanin och katter.. som dom leker med. så jag hoppas det fungerar med iller tsm. men fågeln står i ett eget rum där man kan ha besöksförbud för illern :) mvh caroline

Vegosessan
0

Annars kanske du kan försöka få hem illern på "provtid" först så du kan lämna tillbaka den OM det inte fungerar.. eller? Ja, du gör ju som du vill men trist om det inte fungerar ju.

Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.

blade.carro
1

bra ide jag får höra mig för när det närmar sig =)

de skulle vara en bra möjlighet om uppfödaren är villig till det

blade.carro
0

Finns det en valp så hör gärna av dig/er MVH Carro

emoflickan
1

Valpar föds under våren, runt mars-juni! Kanske finns en omplacering som söker hem? Kolla runt lite på forumet!

blade.carro
0

ok tack =)

JossanH
5

Det du bör tänka på är om du kan va en säker och trygg miljö för alla djur i hemmet. Kanin och fågel är definitivt potentiella bytesdjur och bör leva utan risk för att illern kan skada eller döda dem. De är listiga små rackare och de illrar jag haft har alltid blivit enormt triggade av tex kaninlukt. Nakenhundarna kanske inte heller klarar av att leva med iller då illrar själv var väldigt tjock hud och leker hårdhänt med varandra. Det finns många som kan vittna om hundar som är rädda och har respekt för illern i hemmet och då talar vi om större och tåligare raser som har päls mellan illerns tänder och sin egen hud. Finns det möjlighet att alltid ha hemmet avdelat om det inte funkar?

Sajtvärd på Iller.ifokus

blade.carro
1

Känns som jag bara får elaka kommentarer här.. inget positivt.. verkar inte få skaffa iller för er.. kaninen flyttar hem till min pojkväns syster imorgon.. å övriga djur tål andra djur.. dom djuren som inter bör vara nära är fågeln, står i eget rum, man kan avskärma………………………………………………………………………………………………………………………………..

animal-lover
9

#9 Dom försöker inte vara elaka, det är bara det att dom vet att det är MÅNGA illrar som omplaceras för att det inte funkar med dom övriga husdjuren.

Så många som sagt att det kommer funka för dom andra djuren är vana med andra djur men sen efter några veckor så omplaceras illern. Det är inte rätt mot illern att behöva flyttas omkring

Dom tidigare som skrivit vill bara att du ska tänka igenom inte bara 2 ggr utan minst 4-5 ggr och verkligen vara beredd på vad som kan hända. Dom vill bara djurens bästa bli inte arg på dom utan ta åt dig och lär av deras erfarenheter istället ! Glad

blade.carro
0

ok tack! förstår

Nussen
1

Murgrönan har illervalpar kvar

blade.carro
0

Tack :) ska höra efter

JossanH
1

Det är ingen som är elak mot dig det du får är i formation som du annars hade önskat att du fått när du väl får hem illern sedan. Det viktigaste är att verkligen tänka igenom det och få det att fungera oavsett om illern går med dina hundar eller inte. Ofta är det inte familjens övriga djur som blir problemet utan illern då de är ganska hårdhänta och intensiva djur som ofta är väldigt "på". Det gäller att fundera över hur du löser det om det inte fungerar att ha dem ihop för alla djurs trevnad och välbefinnande. Om du ska skaffa iller eller ej kan ju bara du avgöra ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

blade.carro
0

ok tack

blade.carro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna tråd är stängd ! Hittat vår lilla ängel :)

blade.carro
0

Mer bilder finns i album

blade.carro
0

:)

JossanH
0

Då låser jag den här tråden och hoppas på en liten presentation av nya illern i en annan tråd :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer