Tjenare kungen
Hej såg filmen Tjenare Kungen igår jätte bra film gillade dock inte åldersgränsen från 7 år för jag tycker inte den är lämplig för barn som e 7 år
jag älskade de låtar som dom sjöng där vet någon om dom är ett band IRL om någon har sett den filmen och gillar Punk
jag själv satsar ju på att bli punkare har inte riktigt hittat ett band som jag riktigt gillar något förslag? det är därför jag undrar om Tjenare Kungen e ett band för dom var skit bra
hajjar ni?
intressant inlägg va?

Det är en film som jag missat i alla fall. Så jag kan inte hjälpa dig när det gäller bandet om det är ett sådant. Fast det borde det väl vara. eller?
Japp, så svammlade Åsa lös igen.
Appropå åldersgränser, är det inte ofta som man hakar upp sig på dom. Antingen tycker man att det är för lågt eller för högt satt gräns. Vad kan det bero på? Jag har en liten teori om det faktiskt. Att det beror på att alla är olika individer och att man går efter de i ens närhet när man bedömmer en åldersgräns och glömmer att alla inte är lika.
Mina barn är bara de väldigt olika, Andreas håller jag borta från många filmer medans Malin och Mattias sitter och tittar på obduktioner och allehanda smarriga detaljer. Men som sagt var, de är olika.
Och japp, *L*. Jag tycker det var ett intressant inlägg. Lite trist att jag inte sett filmen så jag kan hjälpa dig med den biten bara. Men säkert finns det någon annan som har det.
Annars vet jag att de inne på film.ifokus är rätt duktiga på sådant.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Då kopierar jag inlägget och sätter in det på film.ifokus:)
och du får se filmen gå och hyr den

Jag har heller inte sett filmen men har hört talas om den. Jag brukar säga tjenare kungen till Elvis när jag vaknar på morgonen eller kommer hem någonstans ifrån. Han är ju liksom "Elvis the king" 
Här i tvåstadsområdet (Vänersborg - Trollhättan) har det faktiskt spelats in en hel del bra filmer, ni har väl hört talas om "Trollywood"!? 
Som en kul liten parentes så fick jag ett telefonsamtal då filmen "tjenare kungen" skulle göras, då de berättade att jag skulle passa bra som statist i filmen, och undrade om jag var intresserad. - Det hade säkert varit en kul grej, men jag hade då mina dreads och även piercingar, vilket tydligen inte passade in i den tid då filmen utspelade sig.. jaha ja, så nära att vara med i en film, har jag alltså varit!
men det är ändå väldigt kul att se svenska filmer som är inspelade i trakterna, där man känner igen ett och annat..

Ja, jag får väl ge mig iväg och köpa den någon gång. Jag hyr nämligen aldrig mina filmer, jag köper dem. Jag har mani på att spara på filmer. Gissa om gubben är nöjd över att det mest blir dvd filmer numera. Börjar bli lite trångt på film hyllorna här. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Inte måste man väl lyssna på punk även om man vill klä sig som en punkare? Det finns ju tre olika grejer liksom; kläderna, musiken och livsstilen. Så om man inte gillar musiken så skiter man i den och bara klär sig så. Jag menar, vad är jag isåfall? Lyssnar på Kent och Sonata Arctica (finskt hårdrocksband, alltså två absolut helt olika band) lodar mest runt i träningskläder eller ridkläder, har en tatuering men sminkar mig inte. Inget av det hör ju ihop. Det går ju inte alltid att klämma in allt i samma "stil" liksom, så då tar man det man gillar och skiter i resten
Och förresten, punkband.. är det inte lite flytande gränser för vad som är punk och vad som inte är det? Ebba Grön är coola iallafall 
Jag gillar punk :) ochså Men inte något spec band utan mest vissa låtar