Stronghold
När dör skabben när man använder stronghold? Ska slänga alla deras sovsaker i tvätten men vill ju inte lägga in nya filtar om inte skabben vandrat vidare än ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Fy fick du skabb med nykomlingarna oxå =( Jag har för mig dom dör inom 24timmar så jag brukar vänta 1 dag med att byta ut allt och storstäda sedan går det bara några dagar så saneras allt igen här hemma
Med tanke på hur det kryllade i lilys öra så hade dom nog skabb när dom kom, men tror även mina kan ha haft innan även om kliandet eskalerat sista veckan.. Så skyller inte enbart på nykomlingarna. Ingen skabb på 8 år och nu 2 ggr på 1 år! Lite trist, men nu får alla behandling!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#3 nej Inget att skylla på alls. tråkigt. Jag fick ju hem skabb på båda importerna jag med =( som tur va klarade ju sig dom andra 2:a gånger.
Tänk på att sanera även bolådan i utegården.
Sanera ska man inte behöva göra när man behandlar med stronghold då det är verksamt i 4 veckor i kroppen och skabben dör efter senast 12 dagar i rumstemperstur och kan tänka mig att de inte klarar minusgrader speciellt bra men ska ändå byta sovsaker där. Inne byter jag också saker även om inte det ska behövas. Skabben KAN överleva efter en behandling om man inte rensar öronen ordentligt då de kan överleva om det är mycket vax i örat. Så kommer behandla 2 ggr för säkerhet skull. Tycker vicente har varit lite kliig i öronen ett tag nu och marcello har börjat kliat ordentligt nu men tjejerna visar nästan ingenting. Skabb kan vara lurigt!
Sajtvärd på Iller.ifokus

ja det är hemska saker det där =( hoppas verkligen du blir av med dom
Stronhold har slutat fungera här hemma, verkar som om en del små äckel har blivit resistenta så håll noga koll. Även Advocate har jag hört att många haft problem med.
Jag har haft jätteproblem att bli av med skabben trots att jag bara har en liten päls och tvättar och städar noga när ja behandlar :S Nedrans skitkryp av vad skabbisarna är.
Hoppas du blir av med krypen!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#8 fy sjutton!! Det kan inte vara så att det är några små satar som överlever i vaxet då? Tycker själv det är omöjligt att komma åt ordentligt i små honöron..
Sajtvärd på Iller.ifokus