Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1693 ggr
PhulPhisk
0

Två töser vill ha nytt hem!

En av tre har hittat nytt hem, nu är det bara två fina damer kvar! Om ni har läst mitt andra inlägg så vet ni att vi lever lite på övertid här borta! Här kommer informationen om de två aktuella töserna. :)

PhulPhisk
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alice kommer från Sara Duholms http://www.optimusferrets.se/ i Kävlinge och är den mysigaste illern jag har träffat. Hon är född 2010. Hon älskar att mysa och leka, särskilt med sin syster. Riva tidningar som har kommit under dagens lopp när husse är på jobb, för att bygga bo till sig och sin syster hör till vardagen. Nyfiken tjej som alltid vill vara med, helst vill hon även hjälpa till, typ sno disktrasan eller skurmoppen! 100% på lådan, det får man inte säga. Men ni kan komma och titta själva ;)

PhulPhisk
0

Lily kommer från samma uppfödare, men ett år senare, och är halvsyster till Alice. Hon har lugnat sig jättemycket nu jämfört med innan, och har nu blivit en liten mysboll hon med! Hugga besökare i fötterna när de ska ta av sig sina skor, eller slicka lite för länge och nafsa är inte helt ovanligt, så räkna med att bli testade av Lily, så som med de flesta illrarna! Otroligt kärleksfulla och mysiga illrar som vill vara med hela tiden!

PhulPhisk
0

De är nyligen försäkrade för ett nytt helår hos Agira. De är vaccinerade och kemiskt kastrerade. Jag vill att de kommer till ett hem tillsammas, då de trivs väldigt bra ihop! Ett hem utan barn är nog att föredra, och utan andra djur!

PMa eller skriv här vid frågor =)

PhulPhisk
0

Tjejerna finns i Helsingborg!

PhulPhisk
0

Putt =)

pidh
0

vore det inte så långt hade vi nog kunnat vara intresserade av lily, sjukt fin!

PhulPhisk
0

#6 Tråkigt :/ Dock vill jag helst inte skicka dem till olika hem! De trivs otroligt bra ihop..

pidh
0

det tycker jag är en bra inställning, klart dom ska bo tillsammans :)

PhulPhisk
0

Putt =)

PhulPhisk
0

37 dagar till dommedagen… Ingen som har något tips..?

JossanH
0

Skulle jag ta hit dom skulle jag ju minska chansen för dom när dom skulle flytta vidare pga att vi haft magsjuka här.. Jag har ju verkligen ingen optimal situation för att ta hem dom så som vi har det nu.. Visst jag skulle kunna ta dom och låta dom bo endast i uteburen men det känns inte heller helt schysst och de kommer då räknas som smittbärare när de flyttar till "sitt" hem. Men det gör ont i mig varje gång jag läser om tjejerna och jag önskar att det var så lätt att bara hoppa in i bilen och hämta dom! Hur är dom? Klättriga och med mycket energi eller lugna?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Blueshift
0

Hoppas det löser sig. De ser ju fantastiskt goa ut ihop!

PhulPhisk
0

#11 Ja jag vill ju inte att de ska få vara ute. De är väldigt kärleksfulla och behöver närhet. Jag tror de hade blivit deppiga av att vara ute…

De är ju väldigt nyfikna, så de öppnar gärna lådor och dörrar som inte är riktigt stängda och så.. Försöker flytta illerskydd. Klättriga vet jag väl inte, men energi har de! Inte just nu dock, de har gått in i live vinterdvala här hemma tillsammans med mig :P

#12 Det hoppas jag med!

VeronicaKahlbäck
0

#11 Släktträff :D

#13 Måste bara inflika lite kring att jag enbart sett illrar som mått bra av att få vara ut mer, att de är ute är inte synonymt med att de blir socialt isolerade:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

MBorglin
2

Jag har skickat ett pm till dig. Kan erbjuda dem ett hem tillsammans med min kille. Kan ha dem på prov så vi ser att allt fungerar. Eller agera akuthem . Flyttar till större lägenhet om två veckor vilket ger dem en neutral grund att lära känna varann på, kan vara en möjlighet för tjejerna. Hör av dig .

PhulPhisk
1

Tack för alla kommentarer och all hjälp! Sitter just nu på bussen upp till Jönköping med hårbollarna för att möta upp JossanH, som ska ta hand om dem :D

JossanH
8

Hur gick det här till ;) har 2 tjejer i bagaget!

Sajtvärd på Iller.ifokus