Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1292 ggr
AlbaStiffler
0

knäppa foton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en studie på Alba och Stiffler under våren. Har inte tömt kameran på hela våren och hade nu säkert 100 bilder på odjuren. Här är de bästa/roligaste.

Först ut är Stiffler, när han hade rymt och hittat hem var han alldeles jordig. hade nog sovit i en jordhåla nån timme. Efter ett rejält bad var det dax att torka sig. Posa lite…

AlbaStiffler
0

Alba har som många av er vet, insinulinom. Till följd av detta växte aldrig vinterpälsen ut på den annars rätt glesa sommarsvansen (som alltid vart rätt kal på sommaren). I våras tappade hon tillslut även de sista spröten, och kvar är nu bara några strån…

Har ni aldrig sett en riktig lurksvans/råttsvans/skunksvans, titta här! Den är desutom alldeles silkeslen, nästan klibbig… hehehe, stacakrs flickan.

AlbaStiffler
0

Och medans vi ändå visar Sjuk-Alba-bilder så kommer här två foton på när morgonmedicinen intas tillsammans med lite laktosfri grädde. En av dagens höjdpunkter. Även för oss, då hon ofta gör mycket konstiga miner medans hon slickar…

AlbaStiffler
0

Ibland är Alba lat… orkar inte gå upp på morgonen. inte ens för grädden… då blir det frukost på sängen. Vissa har det bra, andra har det bättre. :)

AlbaStiffler
0

Lyckades även fånga några gap. Här äter alba provpåse-kattmat. Tyvärr en mindre proteinrik så det blir bara som godis. Men hon älskade den.

AlbaStiffler
0

En knasbild på Stiffler, när han chillar på min Sko…?!? konstig iller. Tilläggas kan att han dessutom just bajsat på denna hallmatta…grrr…

AlbaStiffler
0

Har även tidigare berättat om Stiffler och hans kärlek till pipis. Här vilar de i sängen, riktigt mysigt.

AlbaStiffler
0

Alba mitt i en kli-attack. Här är skunksvansen lite fylligare, det var tidigare i våras… :)

AlbaStiffler
0

Stiffler på promenad bredvid en Tulpan.

AlbaStiffler
0

Foto på ett tigergap.

AlbaStiffler
0

Man måste ju tänka på figuren, därför håller Alba in magen på alla foton. Lång och slank…

AlbaStiffler
0

Alba har en bläckfisk av fleace som hon älskar. En av anledningarna är att Stiffler knappt kommer in i den. Här har han dock pressat sig in och ligger där och slaggar.

AlbaStiffler
0

Bläckfisken har såklart många armar. I dessa kan man krypa. Alba har dessutom olika armar för olika saker. I vissa äter hon sin mat, i andra gömmer hon äcklig mat av det blandade fodret. En gång i veckan tömmer jag ut en 30-40 bitar ur armen…

Här ligger hon dock och vilar ovanpå en arm.

AlbaStiffler
0

Stiffler ligger gärna och slafar i plastpåsar. Här myser han i en tjockare påse som tydligen var jätteskön. Även rolig att leka i…

AlbaStiffler
0

Närbild på plastpåsesovning. "Lämna mig ifred, blixten bländas".

AlbaStiffler
0

Här är en bild från i mars kanske, när de "bara kännt varann i 2 månader" och inte samsades alls. Detta är första fotot på den tillsammans, där jag lyckats få dem på samma bild. Annars ville de inte vara närmre varann än 1 m…

Lite misstänksamma ser de dock ut.

AlbaStiffler
0

Och sist men inte minst, en stor närbild på Stiffler. Med den tillhörande misstänksamma minen när han ligger och vilar på sin favvoplats, på fårskinnsfällen.

Sara
0

Kul foton!

Sara

TottsiGirl
0

Skrattandehih

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

babsan
0

härliga foton :D  dom e söta dom där 2 :)

VeronicaKahlbäck
0

Va mkt fina kort;) vill också ta massa kort men jag har tappat kameran i backen, den är på lagning så jag har inte hunnit tagit några bilder på nykomlingarna än:(

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

skrollan
0

Mycket finaq kort må jag säga!

Smeagol
0

häftiga bilder. gillade speciellt det på stiffler när han slaggar på din sko ;)

AlbaStiffler
0

Mmm, den är snygg. Han låg så jättelänge, hann hämta kameran och ta massor med foton innan han rörde sig. *flin*

sofie
0

Den där bläckfisken är populär här hemma också :) Kan ligga fyra stycken samtidigt i den.

AlbaStiffler
0

FYRA? hur 17 får de plats? Den är ju nästan för liten för Stiffler (på 1,5 kg) att komma in i. Han kommer definitift inte in genom en arm, utan bara genom munnen. Men den var absolut en bra investering, för Alba sover jämt i den, äter sin mat i den… ja, hön gör allt i den. Alltid med Skunksvansen utstickande genom bläckfiskmunnen… hehehe…

sofie
0

Dom är små ;) Skulle däremot Örjan ligga i den skulle han bara få plats i den.

Kola älskar den :)