Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 322 ggr
sarae
0

Stitch dålig i natt

Kom in i iller rummet i natt och hör att någon låter konstigt. Plötsligt flyger stitch ut från soffan, kuttar iväg å ställer sig under en filt för att spy. sen spirnger han iväg igen till en annnan filt där han står å hulkar så att kroppen lyfter en decimeter från marken, han var helt panikslagen. han spydde bara upp slem. Tillslut fick jag lugnat honom. Tvingat i honom parraffin olja, som kom ut efter ca 10 minuter. Sen käkade han glatt godis, men vägrade vatten. Eftersom jag missat ta med doseringssprutan kunde jag inte tvinga i honom vatten ensam. så jag fick blanda med laxolja, och då drack han upp en hel äggkopp. Sen verkade han bättre. Kräktes inte något mer och började faktikst eka lite med Rickie. Men hjälp va nojjig jag var ,Han har blivit så sma på sistonne att det inte är klokt.Så nojiga matte sov i illerrummet i natt.

Värre var när man inser att det inte finns någon veterinär. närmaste ligger 40 min bort och har stängt på kvällar/nätter. Och att sätta sig i bilen efter att man druckit vin å köra till blåstjärnan kändes inte som världens bästa plan. Men nära var det!!

Så nu hoppas jag att faran e över och att det bara var något som irriterade.

HannaM
0
Faxlin
0

Kan ha varit päls i halsen som irriterar. Skönt att han mår bättre nu i alla fall. Håll koll på vätskan. Värmen plus kräkas är ingen bra kombination.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

hoppas det löser sug för er.

babsan
0

men ush, hoppas att det går bättre nu :)

Madde
0

oj, skönt att han blev bättre och slutade spy, usch blir verkligen nojig nu när jag läser om sånt här, då jag vet hur illa det gick för benjamin. (trots att han överlevde)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Usch! Skönt att han mår bättre!

Sara

sofie
0

Vad skönt att han mår bättre nu!