Jag tror det spökar!!!
Stod i köket i godan ro och gjorde mig en kopp te, ställde den på soffbordet och gick sedan tillbaka till köket för att hämta Kentucky. Kommer ut i rummet igen med henne i famnen. Snett till vänster står tv:n och ovanför satt 2 hyllor på väggen, och helt plötsligt ramlar en av hyllorna ner i golvet, precis där illrarnas mat och vatten står! Jag höll på att göra i brallan!! Försöker tända taklampan, men där sa det bara pang och det var kolsvart, ingen tv, ingen lampa och ingen sterio. Panikslagen springer jag för att hämta ficklampan, för VAR ÄR ATHLAZ?!! Lyser mot soffan, och tack o lov ser jag hans huvud sticka fram under soffan och jag har Chucky i famnen -alla är hela! Men det är fortfarande svart och det ligger massor av porslins -och glasbitar överallt, så jag slänger ner pälsarna i badkaret och ringer till grannen för jag vågade inte trycka på några strömbrytare. Som tur var så var han hemma så han fick komma och trycka på några strömbrytare och "sen varde det ljus". Detta hände för ca en timme sen och jag ärfortfarande skakis…!
Det som jag inte fattar är att dessa hyllor har suttit på denna vägg i över 2 år och helt plötsligt bara droppar en i backen. Jag tror att det finns spöken i min lägenhet.
Mvh Jenny
Vad läskigt!
Sara
Fast det verkar som om pälsarna har glömt alltihop, de håller på och poppar runt i min säng =). TÄNK om någon utav dem hade stått och ätit, och tänk om man heller inte hadevarit hemma. Jag som tyckte att det var bra illersäkrat här hemma 
Mvh Jenny
Ja, man vet ju aldrig vad det finns för aktiviteter i din lägenhet ;) Kanske ngn som vill dig ngt?
Man vet aldrig;)
Mvh Jenny
Jösses, jag har flytt fältet, hade blivit livrädd…hur stor är sannolikheten att en hylla osm suttit uppe i 2 år ramlar ner och SAMTIDIGT smäller lampan när du trycker på knappen??!! 

Oj, satan va rädd jag hade blivit. Hjärtinfarkt nästa! Tur att grannen var hemma och att alla illrar är okej. Får spika, limma, och tejpa fast hyllan nästa gång :)

va läskigt, tur att du fick tag i pälsklingarna innan det hann hända dom något
#5 jag funderade på att fly, men jag sprang till telefonen istället. Hade inte Patrik varit hemma skulle jag ha dragit, men han var uppe på en minut.
#6 skakningarna satt i nästan en timme. När jag fått upp alla porslinbitarna var borta, satt jag på golvet o bara kramade på pälsarna. Skräckdrama.
Det positiva är nu iallafall att det finns ingenting som kan ramla ner över illrarnas matskålar… =). Men jag är bara så glad att jag var hemma så att jag inte hade kommit hem till två trasiga illrar
Mvh Jenny
#7 Athlaz låg osov och Chucky var i köket med mig.
Mvh Jenny
Vad var det för hylla?
Har sånna där Lack från Ikea som sitter i väggen bara och jag har tvingat min kompis att borra fast dem med lååånga skruvar och i VARJE hål.
Sara
#10 Det var en cd-hylla från Ikea som hette Kaxås. Gråa med svarta glasdörrar. Vi satte oxå i skruvar i varje hål med pluggar. Mina väggar är så skumma, man kan bara borra in ca 2cm i väggen, sen sitter det nån slags metallplatt som man inte kan borra igenom. Fast det som jag tror var problemet är att det var fel på pluggen, det låg söndertrasade pluggbitar på golvet.
Mvh Jenny

men guu vad läskigt !!! tur att ingen av illrarna stog och åt!!
ush hade det vart jag hade det nog vart en blöt fläck när jag hade flyttat på mig ;)

Förstår din rädsla. Visst kan man förklara de med logiska förklaringar men inte säkert. Vet hur de kan vara. Tessie och Groggie bodde innan i ett kök i ett hem där de var en pojke som gick igen. Han hade brunnit inne. Flyktinghistoria där familjen inte fick stanna och pappan tände eld på lägenheten och sonen dog. Jag kände av problemet. Tessie och Groggie var mycket oroliga och bitiga. När de kom till mig blev de lugnare! Skulle du känna av problemet igen så säg till den som är där: du får gärna vara här men stör inte mig tack! De har hjälpt mig många ggr i vården.
Detta kan ju låta flummigt om man inte fått uppleva de…
läskigt, jag skulle kissat på mig !