Valpar - nya foton !
Hej alla !
Här växer valparna så att det knakar. Nu är dom hela 8 veckor gamla och det är fullt ös hela dagen med en och en annan sovstund. Märker att Topaz fortfarande är lite mammig… han tuttar fortfarande i smyg när mamma Isis sover
hoppas att han snart blir mer självständig då det bara är två veckor kvar tills alla ska flytta till deras nya ägare. Pratade med min kompis Annelie igår. Då hennes Sessan inte fick några bäbisar så kanske dom ska ta en valp av mig. De funderar på antingen Topaz eller Diamant.
Safir och Jade ska flytta till Sussi och hennes sambo i Malmö.
Pärla ska flytta till Göteborg och Ametist ska ända upp till Gävle. Så nu är det Smaragd, Rubin, Topaz och Diamant kvar som ännu inte hittat sina ägare. Här är ett foto på Safir 8 v

Valparna kommer först att levereras när de är lite mer än 10 veckor då de ska vaccineras, chippas och veterinärsbesiktigas.
De kostar 3000 kronor och bokningsavgiften är 500 kronor och du betalar resterande summa när du hämtar valpen 2500 kronor. Är du intresserad ? Kontakta då mig på 040-627 17 80, 073-542 96 38. Eller skicka ett e-postmeddelande till mellanhedenstamillrar@hotmail.com.
Här är ett foto på Smaragd

Åhh dom är ju så söta allihopa. Man skulle vilja köpa alla, hade det inte vart fullt här hemma med 6 stycken redan.

#7 hihi… jo det blir lätt så… jag har ju själv fem vuxna. Totalt har jag just nu 13 illrar hemme…. mååååånga
#8 Åhh sån sötnos.
söta illervalpar

# Tack ! Visst är dom…. men väldigt busiga :)

vad söta :)…diamant var ju sötast :) har inte råd med 2 stycken nu i sommar bara :P

#2: Ohh, sicken sötnos. Ser nog att hon ropar på mig. ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#14 jaha, så det är henne du ska ha :D ?!

#15:
*viskar* Det är en hemlis ju. Har inget sagt här hemma än. hihi
Audiatur et altera pars
Åh dom e så söta:D Ser ut som dom växt lite med. Tycker dom bara ser större o större ut
^___^ Ska bli kul o träffa er igen på onsdag
Vilka tassar Topaz har Camilla!!! Dom är ju större än vad Stuart hade som liten tycker jag, kan hoppas på en stor kille där:-)
Topaz är så fin =) Eller ja alla är ju fina, men Topaz är min favvis än :D Känns så trist att han inte ska till mig =( Längtade ju så mkt innan =/ Har fortfarande inte kommit över besvikelsen :P =/
#16 Men Åsa…du får ju inte gå omkring och köpa valpar utan att säga till mig ju! Hmpf…..trodde jag fick reda på allt jag….
! 
Amor vincit omnia

#18 mmmm…. Topaz är en stoooor kille… Han brås nog mer på sin pappa än på gamlemorfar (Stuart)…. så även när det gäller tuffheten ;)

#20 ah ja Veronica det finns tjejer kvar till dig med 

#10, #11 och #13 Tack ! Tycker också att de är förfärligt söta…. sötast i hela världen…
Fast det tycker ju alla om sina egna illrar förstås…*fniss*

#19 … men du Sandra…. om jag ska ta valpar nästa år… så står du högst på listan *kram*
#22 Jo tack, jag vet det =) Synd bara att min "illerkvot" är uppfylld…..har ju redan ev en valp på G ju…. Men man blir ju inte mindre valpsugen när man ser små lurv….*suck*
Amor vincit omnia

#20: Det får du ju. Ja, nästan. Detta är en liten special deal mellan mig och Camilla. Det vart lite hastigt liksom. ;-)
Men visst är hon söt? hihi
Audiatur et altera pars
#24 Jo, men jag ville ju ha Topaz :P Dumt att allt skulle bli så fel =( Haha, du MÅSTE ta en kull nästa år :P Annars blir ju jag ledsen :P Då får jag väl längta i en evighet efter en plutt =/ Eller så kommer jag och kidnappar Topaz och ngn av tjejerna så har han sällskap om dagarna :P Hihi :D

Så söta de är. Operation övertalning igångsatt här hemma. Försöker få pojken att förstå att Mushu längtar efter att åtminstonde få ta hand om ett av sina barnbarn och att Amazon skall få chans att pyssla om ett av sina syskonbarn. Ingen vidare framgång än inte. *suck*

ojojoj…
nästan så man blir förälskad direkt..speciellt #2..Se på labbarna till framtassar..=) Kan se den busa kring kucklande..stabilt på backen.

Åååh, jag vill ha ametist!

#30: Du kan få komma och hälsa på mig och busa med henne om du vill. Men hon är min :-)
Audiatur et altera pars
#31 Iallafall tills jag kommer och kidnappar henne *hihi*
Amor vincit omnia

visade mamma fotona nyss och hon gillade Ametist :)

# JA kom igen NEA ! övertalning….. :)

#29 mmmm… Topaz är fortfarande inte bokad
Han tror jag blir stoooor. Vägde honom idag och han väger nästan 700 gr och är 8v och 4 dagar. Den största honan i kullen väger mer än 100 gram mindre.

# 30 Sorry… hon är redan bokad….
Ametist är jättelik mamma Isis i utseendet och hon i sin tur sin pappa
Hon vägde 557 gram idag

I dag har det hänt en hel del…. jag utökade valphagen så att den blev större…. TOG NÄSTA HELA HALLEN.. *fniss* nu har bäbisarna fått in ett rör, en liten mjuk transportbur och en säng… och massa bollar… och de är lyckliga ….
Nu är det klart vem Annelie och Anton tar med hem… Det blir lilla Diamant. Så nu är det Smaragd och Rubin kvar…. möjligen Topaz MEN han behöver ett lite mer speciellt hem än tjejerna… Han är ju sååååå mammig
Fotot är på den "nya" valphagen

#38 Haha, han är ju nästan lika stor som mamma :P Ååh, den lille plutten är sååå fin :D Du funderar inte på att behålla honom själv då?:P Då kan ju jag komma och illernappa honom sen :P

#32: Neheee, får du ju inte. Dessutom håller Klumpen för fullt på att fixa en tös åt dig med Ambra. ;-)
Audiatur et altera pars