Ixid illrarna hos veterinären
Hejsan.
Har vart till Marianne med Betty boop ochven Frasse idag, Betty skulle få sin mjälte bort opererad som va förstorad. När hon va öppnad så kunde marianne hitta en mjälte som va lika lång som bettys kropp, en cysta på bukspotsköteln och gula prickar över hela levern. Cystan är bort tagen och skickad på analys även gula prickarna på levern. Vid blodprov som tagits har hennes lymfositvärde vart bra och lever värdet och även glykosen. Men kroppen kan tydligen anpassa sig så det behöver inte synas i blodet. Betty har verkat helt frisk tills jag en dag kände att hon va hård om magen, vilket va mjälten. Hon har aldrig haft problem med sommar svans eller håravfall. Med hennes linjer räknar jag med lymfom, men varje dag med henne kommer jag njuta av. Och hon är pigg och allert nu efter operationen så trots hennes ålder klara hon det bra.
Va även inne med storebror, han har slutat äta. Va först till en veterinär där han röntgades, misstänkte tumör som förskjuter hans tarmar till ena sidan. Men marianne känner inget alls och tarmarna va det inget ovanligt med för dom kunde ligga så. Han vart sövd för blodprovet och då klämdes det ännu mer på magen utan att hitta nått, så nu väntar vi på hans blodprovs svar. Han är pigg och som vanligt och får a/d mat i spruta. Även kortison en gång om dagen tills svaren kommer. Vi får se om det blir att öppna upp han i framtiden.
Håller tummarna för att alla provsvar o analyser ger positiva svar
Jag håller tummarna för att det ska gå så bra som det möjligtvis kan gå. Gosa lite extra med de små och njut av tiden de är kvar hos dig. Det värsta som finns är att ha flera allvarligt sjuka illrar samtidigt 
Bettys provsvar fick vi för ett tag sen och det va lymfom hon har. Hon går på kortison nu.
Frasses provsvar kom idag och 1 av 3 värden va inte som dom skulle för att det skulle vara binjuretumör. Men marianne vill sätta in ett suprelorinchip iallafall. Så det ska vi göra, vi ska även sänka dosen kortison till en varannan dag nu. Han hade lite låga blodsockervärden som kan bero på att han inte åt nått själv. Så ett nytt blodprov ska även göras. Han äter torrfoder som aldrig för igen iallafall :)
Tråkigt att höra att tjejen har lymfom får hoppas på ett fortsatt bra liv för damen
Hoppas vi att suprelorinchipet hjälper Frasse och att det inte är isulinom han har utan bara lågt blodsocker pga av att det va rlänge sen han åt.
Vi håller tummarna att Betty svarar bra på prednisolonet och får hänga med en lång tid framöver. Finaste tjejen!
Hoppas att Frasse blir pigg och glad han med.
Bror Bernard hälsar så hjärtligt :)
Håller tummarna för pälsarna.. känner mig lite bitter över att Skit blev dålig så tidigt i livet men blir ändå glad över att ni fått behålla era syskon så länge och hoppas att de tuffar på ett bra tag till! Stor kram :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Usch vad tråkigt med Betty men säger som tidigare talare, hoppas hon tuffar på ett bra tag till!
Håller tummarna för Frasse, hur gamla är dom nu?
#6 Vet precis hur du känner:(
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tack alla :)
#6 Jossan förstår dig, hur gammal vart skit?
Betty är 6 år och två månader. Förmodligen har hon haft lymfom väldgt länge med tanken på mjälten och hur hennes lever ser ut. Men så tacksam för att hon vart "frisk" så pass länge så man verkligen kunnat njuta av tiden och sluppit medicin och den ständiga oron.
Frasse är 6 år och 8 månader, lilla gubben :)

Så himla taskigt att illrar ofta blir sjuka så unga, sex är ju ingen ålder!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Skit blev bara 5,5 år.. Yngsta pojken jag haft som jag fått ta bort. Ibland tänker jag "tänk om jag opererat honom för tumören i buken direkt när jag fann den" men just då kändes inte det beslutet rätt mot Skit då jag haft honom öppen på operationsbordet bara 4 månader tidigare och då såg allt fint ut och nu fanns en tumör stor som en hasselnötkärna.. Den hade vuxit väldigt fort med andra ord.
Ibland ångrar jag det beslutet men samtidigt vet jag ju inte om han ens hade klarat en operation till så kort efter..
Sajtvärd på Iller.ifokus