Illerträff i Skåne
Illerkalas
Plats: Svedala
Datum: 24 juni
Tid: Vi träffas vid statoilmacken i Svedala kl 13,45
Arrangör: Illercafe
Nu är det dags igen för det årliga kalaset men denna gången flyttar vi ner det till Svedala.
Inget kalas utan paket så varje iller tar med en bytespaket för ca 40 kr. Ta själv med något att grilla och dricka.
För anmälan och vägbeskrivning ring: Maj-Britt: 076-24 16 426
Alla är hjärtligt välkomna
Får man komma fast man inte har iller och ska man ta med ett paket även om man inte har iller?

=)
Carpe Diem
#1 Givetvis är du välkommen utan iller 
Det brukar finnas fler illrar än ägare så du hittar nog någon att gosa med. Det är ett perfekt tillfälle att prata med flera illerägare och ställa 1000 frågor.
Och du behöver ingen paket med dig, paketet är inget tvång för någon men då får man ingen paket tillbaka
Du är hjärtligt välkommen!
#3 Vad bra!=) Då får jag hoppas att jag inte jobbar då och att jag har möjlighet att komma =) När är sista anmälningsdagen?=)
# 4 Typ dagen innan räcker 
Jag håller tummarna att du inte jobbar.
Mvh
Liselott
Vadför ska jag bo så långt upp för? jag hade väldigt gärna velat komma =(
#6 Du är välkommen ändå ;0)
#7 Haha, ja, det vet jag. Men skåne ligger på andra sidan landet i princip, en ganska bra bit att åka tyvärr =(
#8 Vad sägs om semester i Skåne 

jag får nog kolla så jag kan komma på denna :)
har inte varit på en träff i skåne alls :)
# 10. Det skulle vara jättekul om lite långväga besökare ville komma, ju fler vi blir destu roligare blir det…. 
#9 Hmm, mjo. Men jag vet inte riktigt hur jag tar mig ner. Dessutom jobbar jag dagen efter.
*puttar*

låter trevligt, har aldrig varit på en iller träff!
# 14. Du är så välkommen. Vi brukar ha väldigt skoj på våra träffar =0)
Jippii, jag jobbar inte då!:D Måste försöka komma och övertala min pojkvän att följa med :P Säkert ringer de väl och säger sen att de behöver mig bara för det.. Börjar inte jobba förrän i juli =)

Fårse hur landet ligger.. kanske dyker ner jag också. Utan pälsar dock!
Carpe Diem
# 16 då håller vi tummarna att du förblir ledig den dagen…pojkvänner är oxå välkommen.
#17 Då hoppas vi att landet ligger på rätt plats den helgen

Hur lång tid brukar en iller träff ta? Ska nämligen på kalas den dagen oxå men jag vill ju så gärna dit och träffa alla små korvar.

Det är ju attans att skåne ligger så långt bort.
# 20. Ni är ju några Göteborgare som är lite intresserade, kan ni inte samköra om alla kan den dagen?
Jag kan avslöja att dom som ordnar träffen håller på som små illrar med att fixa och dona….det kommer att bli lite lekar och annat skoj. 

Finns det någon bussförbindelse från Malmö?
Hur hittar vi Statoilmacken i så fall?
Ida och Maya vill gärna komma
.
# 22. Timrå låter långt borta 
#23 Jag vet inte riktigt hur det är med förbindelserna men jag ska kolla upp det plus att vi kan nog ordna upphämtning någonstans. 

#24 ja det är vid Sundsvall om du vet vart det ligger..en rejäl bit iaf. Och jag hämtade min tös i måndags nere i skåne så ma har nyss åkt så långt=/…det här är nackdelen att bo så långt upp för dom felsta träffar/utställningar är neröver och jag har varit på en träff och hade jätte kul så man vill gå på fler=) Så det är verkligen synd att det är så långt*suck*
Trist liselott, det datumet har vi inte möjlighet att ta oss ner. men det kommer ju fler tillfällen, hoppas ni får kul!!:)

Tack Liselott!
Jag kikar in här senare och kollar vad du har fått fram om bussarna.
Undras om man kan få fram något på skånetrafiken om man skriver Statoilmacken i Svedala
??
# 26. Vi kan fixa till en träff när ni är här nere bara säg till innan ;0)
#27. Försök det kan gå Hehe
Jag tror att dom har pågatågsstation där. Jag har mailat till Maj-Louise för att kolla läget, vi fixat till så att vi kan hämta upp dig.
Kanske fler som behöver samåka?
Vi är några som kör från Landskrona så vi kan fixa plats i bilarna.
# 27. Det är klart nu vi fixar så att du blir hämtad på stationen, nu ska vi bara hitta ett lämpligt tåg.

Liselott, du är ju bara för söt. Glömmer inte att du lämnade mobilnumret så jag skulle kunna nå dig om jag fick panik när Ida skulle få sin första kull. Ni är för gulliga på Illercafé, ni fixar och trixar med samåkning och organisering av träffar, dessutom ger stöd och råd närhelst någon behöver utan pekpinnar och kritik. Beundrar er alla eldsjälar som orkar, undrar bara var ni hämtar er energi?
# 31. Tack, dina ord värmer och jag ska hälsa dom andra :)
Du kan nå mig på 0707-252694 el. 0701-43 67 55.
*putt*
Putt
# 31.
Där går ett tåg från Malmö kl 13.15 som är i Svedala kl. 13.35.

Perfekt, Liselott!
Hoppas nu att vädret blir bättre än det ska bli på midsommarafton.
Ja vi får hålla tummarna, enligt smhi så är där en sol men även regn men jag ska kolla med min seglandes pappa har brkar ha bättre koll på vädret.
Får putta upp lite så att ingen missar, vi har ju inte så många träffar här nere.

Hjälper till att puttar upp denna lite :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Finns det fortfarande chans att man får komma?=)
Oja ni är så välkomna!!! 
Vi ska träffas på Statoil kl 13.45 så vi väntar in er.
Okej, jag ska inte ringa Maj-Britt då?
# 43 Det skulle vara bra om du ringde henne oxå så att hon vet att ni kommer =0)
Okej, då får jag väl göra det =)
Kanon
Då ses vi imorgon! 

Kommer det bli fler träffar i skåne i år? då jag tyvärr inte har möjlighet att komma imorgon.
# 47 Jodå fler träffar blir det men vi har inga planerade… Du har kanske något förslag på var när hur? =0)
Vi tar gärna emot förslag och vi ser gärna nya platser. =0)

Hade ni trevligt på träffen? Ingen som har bilder?
# 50 Tuff tårta!
Sara
# 51 Ja dom hade lagt ner ett jättejobb och den är värkligen värd att visa. Och god var den!!! 
Här är länken till Sydsvenskan, tydligen fick vi ett stort uppslag i tidningen…
http://sydsvenskan.se/skane/svedala/article247642.ece

Ett stort tack till er alla som har fixat, organiserat och bakat.
Vi hade en underbar dag på illerkalaset. Maya och Ida sov gott sen hela kvällen.
Äntligen fick vi vårt rör och gissa om Maya har haft kul idag… Hon far som en galen jordekorre genom röret med hysteriskt vibrerande svans. 
Alex var så stolt imorse när han fick se sig själv i tidningen, och utropade -Mamma nu blir vi rika!!!!
Nåja barn har sin egen logik
, alla som syns i tidningen är ju inte stenrika kändisar.
Kul hade vi i alla fall så återigen ett stort tack från Lillan, Alex, Ida och Maya.