Idag skiner solen.
Och ute hör man dropp dropp. Jag älskar sådana här dagar. När man riktigt ser hur snön försvinner och solen värmer en så gott i ansiktet.
Har faktiskt planterat lite idag, små krukor med tomater och paprikor trängs nu i vardagsrumsfönstret och i källaren kunde jag glatt konstatera att mina lökar med påskliljor överlevt vintern. Så även de fick komma upp från mörkret och flytta ner i fin mörk jord.
Vad skall det till för att ni skall kunna känna att våren är på intågande?

Hmm, våren! Vad är det? Något man kan äta?
Här hemma så slåss snödrivorna med varandra, och största problemet är vart man gör av all snö som man röjer bort för att komma någonstans. Hmm, man kanske skulle flytta till Skåne i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa har ni mycket snö kvar?? Här har det börjat smälta rejält *skönt*
Håller med Therese om att dagarna då solen skiner och snön smälter är underbara. Men blir så GLAD 
Själv håller jag just nu på att städa, till och med tvätta fönsterna
och så smiter jag in här emellan ibland hihi

Ja vi har massor med snö. Du vet vårat staket, det syns bara lite på topparna på de flesta ställen. Så över en meter snö har vi ligger, och snödrivorna är fortfarande nästan lika höga som mig.
Audiatur et altera pars
Visst är det härligt Elin att känna hur full av energi man blir. Det går liksom inte riktigt att bara sitta still.
Åsa - Jag är säker på att våren kommer även till er i år. Om inget annat så är du mer än välkommen ner till oss i Skåne. 

Solen skiner här oxå, men ännu är det en hel del snö kvar som ska smälta!
Och i morse vaknade vi av att det smattrade mot fönstret….hagel!!! Blåser som fanken har det gjort hela dan oxå.
Skönt att våren är på G iaf!! 

Kände av våren idag. Var in till Gävle och hälsade på Elin och Johan och deras små pälsar.
Sååå skönt med vårkänslor. hihi
Audiatur et altera pars

Ja idag var det verkligen vårväder. Fast jag som är en riktig fryslort tycker förstås att det hade kunnat vara lite varmare 

Jaja, lite varmare kunde det varit, men jag är glad för det lilla jag. Jag såg ju barmark och gräs på flera ställen. hihi
Audiatur et altera pars

Det e så härligt att vakna upp till en klarblåhimmel med en stekhet sol man blir som på nytt född. Hoppas innerligt att det inte dimper ner en enda flinga till o att graderna håller sig på rätt sida sträcket…

Har har det så varit minusgrader så det räcker och blir över i natt. Hualigen, för kylan. Nu vill jag ha vår och sommar.
Audiatur et altera pars

Här har det oxå varit minus. När jag klev upp för en timme sen så var det -10 grader *burr*
Här hos oss snöar det. I natt var det -8. Nu antar jag att det är betydligt varmare.
Igår hade vi jättefint men nu ska vi tydligen inte få ha det så längre. Såg ju fram emot våren. Nu när det kommers snö känns det som att det är riktigt långt borta. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag tror nog att vi hinner få mer snö här också innan våren kommer. Känns inte skojigt alls.
Audiatur et altera pars
Jaa, och jag e hemma och e sjuk… f*n. Vi är ju ute och jobbar på båt nu fram till skolavslutningen… jag blir nästan mer sjuk av att veta vad för kul killarna har för sig… *snyft!* Kallt och ruskigt, Ronja försvinnen (men hittad), och feber och en ilsket röd näsa… Kan det bli bättre???

Usch, låter inte som om det är så speciellt skojigt att heta shelby just nu. Krya på dig.
Audiatur et altera pars

Här hos oss har det snöat både idag och igår, visserligen inte mycket.. men det dimper ner lite snö ändå. Trots plusgrader och skinande sol… *suck* vädergudarna tycks inte kunna bestämma sig för hur de vill ha det…