Tvätta jyskbäddar
Jag har två bäddar ifrån jysk, den modellen som jag sett andra här på forumet ha, de som är beiga i mitten med en tass och så är de antigen grön,blå,begie randiga på kanten eller rosa,beiga på kanten. Mina har nu börjat lukta lite väl mycket illersvett och tänkte tvätta dem, men vet inte riktigt om hur. Hur har ni tvättat era bäddar?
Jag hade kört 30 grader om du inte har någon tvättlapp att följa.
Nu har jag ju bara puffar från Sarae vilket är en stor fördel för alla dom går att tvätta i 60 och troktummla :P
Hälsningar Malin
Jag har kört dom i 60 grader tillsammans med tennisbollar, tyvärr blir dom inte så fina efter tvätten och torktumlingen :(
#2 Därför jag rekomenderar 30 grader och ingen torktummlare ;P
Hälsningar Malin
Har också såna bäddar från Jysk. Kör dom i 60 grader med tennisbollar, men de håller som sagt aldrig formen. Och det beror inte på själva tvätten utan helt enkelt på att fyllningen är kass från början. Men om man vill fixa till just de här bäddarna kan man alltid sprätta upp en söm, fylla på med mer fyllning jämt fördelat och sy igen ordentligt. Då blir de finare än de var från början och håller formen efter tvättarna.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
Tack så mycket för alla svar. Keen vilken stoppning har du köpt? för de var ju en riktigt bra ide
#5 Jag tog stoppningen ur en gammal kudde som jag tänkt slänga och återanvände lite. Det är kardad konstfiberstoppning som går att köpa i de flesta textilaffärer. När man återvinner stoppningen så som jag gjorde så kan man ta två hårborstar och karda stoppningen mellan dem, då blir den fluffig och som ny. Kuddstoppning kostar inte mycket i affären, skulle gissa på under 50-lappen.
Haha, vilket jobb :P
köp Puffar av sarae ist ;D
Hälsningar Malin
#7 Jag jobbar dagligen med sånt här. Det är urenkelt och tar typ bara en kvart att fixa.
#8 Sy en egen ist?;P
Hälsningar Malin
# 9 Om man gillar den man har så skadar det väl inte att försöka rusta upp den? Kostar mindre och är jättelätt.
Jag och Fridolf gillar ju dessa puffar väldigt mycket. Har haft en annan puff till honom liknande sarae:s med högre kant den fick jag sälja för han gilla inte den, han låg över kanten eller gick inte in i puffen. Så jag gillar inte sarae:s design på puffar, de med lägre kant har så liten sovyta. Jysk puffarna dock har väldigt stor sovyta och låg kant han ligger nästan jämt i dessa puffar och på mitten så de får nog högsta betyg. Tråkigt bara om de blir dåliga av tvätt då han gillar dem så mycket.
#11 Aha, ja då är det ju synd :(
Mina barn älskar Sarae puffar ^^
Hälsningar Malin
De är ju väldigt fina^^ men min kille är lite "special" han gillar ex filt bättre än hängmatta:P
Min skrutt älskar oxå Saraes puffar tom alla olika modeller =).. håller desstum alltid formen tvätt efter tvätt.-
När det gäller att få tag i billig stoppning rekommenderar jag Ikeas billiga kudde Slån 15kr kostar den =)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."