Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 5905 ggr
Madde
0

Valpar till Salu

Hittade ännu en länk på blocket.

Valparna finns i Härryd.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MimmieM
0

De är uppfödda i bur. Har pratat med Pirjo som är förmedlare.

Men de skulle vara jätte bra illrar därifrån iaf. Och se på de små krypen.. nästan så man kan vänta sig ett litet "mjaoo" från dem.. hihi*

Carpe Diem

Madde
0

Ok, jag trodde att det var det oxå innan jag la ut den här. Men man kan ju inte veta förän man har pratat med någon.

Faxlin
0

En del av valparna var riktigt snygga med sina mörka masker som verkligen gick i hela ansiktet. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja de var supersöta. =)

Faxlin
0

haha, vilka valpar är inte söta i och för sig. Har aldrig sett en illervalp som inte varit söt.

Till och med min pappa som brukar vara svårflörtad när det gäller illrarna, kom förbi under fallens dag flera gånger och tittade på Crazy, och fast han inte sa det direkt ut så märktes det att han tyckte hon var söt. ;-)

Audiatur et altera pars

MimmieM
0

Pappa är väl allmänt skeptisk mot sådant som bits. Men han fullkomligt smälte för Ollie när han var mindre. Trots att han rev honom på ryggen ett antal gånger. Sprang in i hans tröja och bet honom i midjan.

De kan ju göra vad som helst.. supersöta iaf! :))

Mamma har fortfarande inte accepterat tanken på att jag har 2 illrar. Vi bor inte så långt ifrån varandra, men hon har inte varit förbi och hälsat engång.. :(( De e ju ändå hennes andra barnbarn ;))

Carpe Diem

Faxlin
0

Jadu, föräldrar är ett släkte för sig. Man kan nog aldrig bli riktigt kloka på dem. ;-)

Audiatur et altera pars

emoflickan
0

Jag smiter in o säger att valparna från Janne i härryda är supermysiga! Jag har ju Gimli o Tjabo från honom som kom hem till mig förra sommaren, mysigare illrar får man leta efter, sen kan jag nog på rak arm namnge 10 illrar till därifrån som är helt underbara :) verkligen en rekommendering till förstagångsägare! Vet ett par stycken som har sin första iller därifrån och dom har haft det helt problemfritt =)

Och visst var valparna söta? fy! ;)

JossanH
0

Ja, dom valparna var inte fula!!!Glad 

Dom flesta illrarna därifrån ska vara mycket goa. Men kan meddela att Pegasus (som är därifrån) inte var någon förstagångsiller när jag fick hem honom!! Han är helt underbar nu (har svårt för nya illrar dock) men jag fick kämpa och tjata på honom som attans i början!!

Så är jag inte för illrar som är uppfödda i minkbur heller… Även om jag själv har köpt därifrån en gång, men jag trodde att han höll dom i stora burar, gjorda för iller..

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Huva, vad valparna var söta!!! Någon som vet vad de kostade. Har en bekant som nog gärna vill åka och kika.

emoflickan
0

rikki, förra året tog han 1500 för en valp, vet inte om det har ändrats till iår men jag kan inte tänka mig att han tar mer än 2000.

Veronica
0

Åhhh vilka sötisar!!! Vill ha!!! Men jag har mina små….än så länge…längtar redan till nästa år när MIN valp föds!

Amor vincit omnia

nasse36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var söta illervalpar vill ha  nuGlad

Maria_G
0

På den där bilden är mina två valpisar med! Dom fick namnen Casper och Alfons. dom e sååå söta. Funkar bra med mina andra illrar också.

Faxlin
0

Vad roligt att höra att de fungerar ihop. men tog du två valpar samtidigt?

Audiatur et altera pars

emoflickan
0

#14: haha. Lyckades inte du heller komma ifrån Janne med bara en valp? ;) Jag kom därifrån med två stycken förra året, fast vi bara skulle ha en. Men det är ett beslut som jag verkligen inte ångrar. Annars så skulle jag ju inte ha min gose Gimli här nu :)

Roxanne
0

ååh vad gulliga! vill ha allihopa Fundersam + Armani Glad

nasse36
0

Min nya illervalp kommer där ifrån Härryd alltså och söt är han också och snäll och gosig som bara den.

Shelby
0

utslagen i först ronden? hihi

Roxanne
0

haha!

Madde
0

#18: Supersött kort på din nya valp. =)))

Roxanne
0

min armani är oxå söt! Skrattande

Madde
0

Han är säkert oxå söt. =) Nä nu ska jag rätta mig. Alla illrar är söta. =)

Faxlin
0

Visst är alla illrar söta Madde, helt klart.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

Skrattande:D Men Armani är sötast ^^

Gitzy
0

Min lilla Milla kommer också från Janne. Hon är helt underbar men alla kanske inte hade hållt med ;-) hon är ett energiknippe och vi har haft våra duster men vi skulle aldrig vilja byta ut henne och när hon väl är stilla så är hon riktigt mysig Glad dessutom är det aldrig tråkigt när hon är i närheten! Fullt ös från morgon till kväll! Mycket älskad av både husse och matte!

Borgarn
0

#26 Jätte fin bild!!Skrattande

Gitzy
0

Tack!

Faxlin
0

#26: Vilken fin bild du fått till där. Och så den lilla tungan. ;-)
Underbart.

Föds dessa illrar upp ute i burar?

Audiatur et altera pars

kitty
0

härryda utanför göteborg?

det är valpar som är utomhusuppfödda…1800 för en ovaccinerad

kitty
0

#30..korrigerar, utomhusuppfödda

ska höra av mej till honom imorgon. Beror på om jag får lägenheten eller inte. han har 7 kavar tror jag.

Faxlin
0

Ja, jag rekomenderar inomhus uppfödda illrar. Sådana som föds upp i hemmiljö ihop med familjen och som blir väl hanterade varje dag och som får vara med i det som familjen gör liksom.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#32 sammahär!

Gitzy
0

jag vet att det finns massor emot den sortens uppfödning och att en diskussion om farm icke farm är helt hopplös att ta så dit vågar jag inte ens tassa ;-)

Vill bara säga att vår lilla tös va mycket hanterad och nästan helt bitfri när vi fick henne. det lilla hon har bitit har aldrig varit hårt eller att hon har suttit fast som tex vår inomhusuppfödda gammelgubbe Gizmo  gjort :-)  Dessutom va hon otroligt snabb på att lära sig gå på låda. Hennes syster va precis likadan, men båda har en otrolig energi och ett huvud som kan komma på dom mest kluriga lösningar på hur man ska ta sig från punkt A till punkt B Skrattande

bara lite info om min tös och inget sagt om något annat!

Faxlin
0

#34: Det är ett fritt forum. Ja nästan. Lite koll måste jag ha. Och lite regler. Jag har som regel att vi inte sätter ut annonser till farmade illrar. Och det står jag för då jag vill att folk ska köpa av seriösa uppfödare som ger garantier och finns som uppbackning för sina valpköpare.

Men jag är så knäpp att när illrarna väl är hos sina nya ägare är de i mina ögon lika mycket värda allihopa. Bara det att jag inte uppmuntrar att man köper de farmade.

Audiatur et altera pars

Gitzy
0

jep, alla ser vi olika på saker och ting. Klart att det ska finnas regler och det är ju upp till dig vad du vill ha på ditt forum. Jag ser inga som helst konstigheter med det. Dock tyckte jag att just den här uppfödaren gav mig bra hjälp och uppbackning men det är ju jag och jag är så ny i det här med illrar.

Det enda jag ville säga va att det kan va mycket trevliga illrar även från storuppfödare och det finns ju dom som föder upp illrar ute i tex stall och lador fast då inte i bur och deras illrar är ju inte heller i en hemmiljö men oftast helt underbara ändå :-) Allt hänger mycket på hur uppfödaren är och hur seriöst den jobbar med tex hantering med mera. Som med all uppfödning oavsett art.

Så, nu ska jag inte snacka mer om detta :-) Jag ser helst också att buruppfödning försvinner helt om det är möjligt.

Faxlin
0

#36: Vi verkar ha helt och hållet samma inställning i alla fall. I grunden liksom. ;-)
Jag håller med dig att det mesta hänger på uppfödaren och vilken tid den gett valparna. Och självklart finns det de som är stora som ger samma och ibland mer tid till sina valpar än vad de hemma uppfödda gör. Aldrig en regel utan undantag.
Glad att du fick en bra uppfödare och bra valpar. ;-)

Audiatur et altera pars

Gitzy
0

det tror jag också att vi har :-)och ibland är det inte lätt att hitta en liten valp och då blir man ju så lycklig när man väl får en!! Finns det nåt sötare??!!

Faxlin
0

#38: Så utslagen som bara en iller kan vara. Super sött. ;-)

Audiatur et altera pars

Gitzy
0

bara 9 veckor gammal…..vem kan motstå!

AmmiG
0

#38 Roligt att få se en bild på Tim, som valp. Han är ju lite större nu. *L*

Mangafreak
0

#38 Underbara, charmiga Tim… saknar honom.. han var så gosig att jag hade tanke på att försöka smuggla ner honom i fickan, tyvärr så var han ju alldeles för stor för att få plats i min ficka ;)

Saknar busan Milla och gentlemannen Gizmo också, men Tim blev min favorit :)

/Carola

cannaydia
0

hehe ja fast Tim är ju varken från Härryda eller bur uppfödd *s*

Jag har en Tös ifrån Janne, viserligen köpte jag henne inte som valp av honom *tur var väl det annars hade det blivit som emoflickan, två illrar:-D*

Hon kom till mej som omplacering som 5månaders tjej och hon är underbar och med en bra personlighet och underbart temperament! Jag har i efterhand varit och hälsat på hos Janne och sett på hans illrar, de är i fint skick och han tar gärna ut och manekengar dem på en "Cat walk" *s*

De bor i bur men de slipper iaf bo i sitt eget skit eftersom han håller rent hos dem, han bryr sig faktiskt om sina djur fasten han håller dem utomhus *vilket också egentligen är bättre för ilelrn då den utsätts för RÄTT temperatur och RÄTT ljustid…så egentligen är det ett under att bur uppfödarna vill sälja sina valpar till oss som håller dem inomhus till sällskap *S*

Nu är det ju så att jag gillar inte heller buruppfödda illrar men ändå så vet jag eftersom jag träffat dessa "farmare" hur mkt deras djur betyder för dem och oavsett vad så får ju ändå burillrar oftast bättre mat än vi ger…

Jag har 3illrar som är uppfödda i bur(ingen av dem ifrån samma ställe) de har ett önskvärt temperamnet och väldigt trevliga från början. uppfödarna deras har varit trevliga och gärna gett råd om det varit något…

Så egentligen, vad har man emot bur uppfödarna egentligen?…Vi gör mer fel än dem och de gamla "rävarna" har oftast mer kunskaper än oss "dödliga" uppfödare :-)

Gitzy
0

nä, Tim e inte buruppfödd :-) Ville bara påpeka att man har svårt för att säga nej till nåt så sött oavsett var dom kommer ifrån :-)

Ammi: Ja men bara lite större Skrattande

Carola:hehe ja du blev nog lite betuttad där ;-) men man får inte smuggla iväg med honom!! Det är tur att man har en "liten" soffpotatis också när man har Milla i huset :-) Annars hade inget fått stå stilla på sin plats :-)

Gizmo hälsar till er båda!!

nasse36
0

illrar som sover söt.

MimmieM
0

#43 "Nu är det ju så att jag gillar inte heller buruppfödda illrar men ändå så vet jag eftersom jag träffat dessa "farmare" hur mkt deras djur betyder för dem och oavsett vad så får ju ändå burillrar oftast bättre mat än vi ger…"

Vad menar du med att de får bättre mat än vad vi ger dem?

Bara en liten fråga!

Supersöta illrar.. Som alltid :D

Carpe Diem

cannaydia
0

ja MimmieM oftast ger "farmarna" sina illrar färskvaror, tex minkfoder och kött. illrar mår bättre av att äta så naturlig föda som möjligt eftersom torrfodret vi ger är mer ett hälsoproblem för våra djur, tyvärr…

Vi kan köpa bra illerfoder men ändå går det ej att jämföra vårat torrfoder med en mus om dagen eller tex minkfodret…

Men så finns det undantag bland buruppfödarna, vissa vet ju inte alls vad de håller på med o ger dålig kattmat osv till dem…

Han i Härryda vet jag ger minkfoder vilket ger fina välmående illrar.

MimmieM
0

tackar för tipset.

Försöker truga i mina små odjur kött då och då. Men en mus kanske skulle sitta fint.. Men då kommer jag aldrig att bli förlåten av min svärmor sm under sommartid sätter upp små lappar i hallen med texten "gå försiktigt, akta myrorna".

Carpe Diem

cannaydia
0

emoflickan & Maria_G, jag är glad att jag aldrig varit där när han haft valpar för då hade jag knappats kommit hem tomhänt och vettetusan om två hade räckt?! *ler* Hans illrar är ju för underbart goa, trevlig uppfödare med trevliga djur.