Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1082 ggr
Sessan84
0

Illerhona säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bror har beslutat sig för att sälja lilla Lucy. Hon är 1 år gammal och ouppfostrad. De förra ägarna använde strumpor som leksaker åt henne, så därför bits hon i tårna när man kommer nära henne.

Vet ni någon som är sugen på en söt tjej? :)

Det måste dock vara en som har tidigare illervana!

skrellet
0

guu' vilken söt liten sak Kyss

vi kan inte ta emot nu tyvär.

vart finns den lilla sötnosen?

Sara
0

Vaccinerad? Kastrerad? Pris?

Sara

Sessan84
0

Ja, visst är hon en riktig goding?! :)

Hon finns i Kristinehamn.

Min bror köpte henne ganska nyss och han vet inte om hon är vaccinerad. Hon är iaf kastrerad och då tycker man ju att dom borde ha vaccinerat henne i samma veva.

Han vill ha 1500 för henne.

Julie
0

NEEEEEEJ! INTE SÄLJA BUSAN?!!!!!

Snälla, säg att det inte är Busan! Åh..

Julie
0

Jag köper henne isåfall!

Julie
0

Jo, jag lägger ihop två och två.

Busan har blivit riktigt illa behandlad av sina förra ägare och hade bott i tre olika hem innan hon hade fyllt 3 månader. Hon behöver någon med riktigt, riktigt mycket kärlek och tålamod.

Det är hjärtskärande att veta att det nu kommer bli ett femte hem för henne och jag hade kontakt med den förra ägaren och bad henne se till att det nya hemmet skulle bli långvarigt..

Jag köper henne, så får hon stanna. Jag har varit så engagerad och orolig för henne.

UlrikaD
0

Är det samma iller som såles på blocket för en månad sedan?

Julie
0

Ja, och jag ringde honom nu och vi ska komma och kolla på henne på torsdag.

Jag erbjöd mig att köpa henne redan i September, då den förra ägaren inte klarade av henne. Men allt för mycket stolthet hade han och jag citerar "har jag klarat av en hund kan jag väl klara av en jävla iller".

Saaba
0

#8 Det klarade han fint… Hoppas hon får komma till dig nu då och kan få njuta av livet lääänge!

Julie
0

#9 Ja, det hoppas jag också. Här får hon stanna, mina illrar går före allt!

Alwyn
0

Jäkla människor *grrr*

Sessan84
0

Julie: Jag hörde att du har hört av dig till min bror nu. Jättebra att hon kommer till någon som verkligen har illervana. Hoppas bara att hon slipper att flytta nått mer efter att hon har flyttat hem till dig.

Tack så jättemycket för att du öppnar din famn åt en till goding, även ifall du redan har 4.

Julie
0

Sessan84: Ja, vi ska åka hem till din bror på torsdag och se hur det går och vad han säger. Vi har brytt oss väldigt mycket om henne under en lång tid och jag var med och försökte hjälpa förra ägaren att hitta en köpare jag visste hon kunde få stanna hos. Men för en månad sen hade vi inte möjligheten att kunna ta emot henne tyvärr.

Ja, det är full rulle redan :) Vi får se hur det går på torsdag! Men vi vill verkligen köpa henne!

Julie
0

Så, nu är hon hemma hos oss :)

UlrikaD
0

Så där kan du ju inte bara säga. Berätta mer!!

Faxlin
0

#14: haha, vad skoj. Men liiite mer kan du väl berätta om henne. ;-) Och så bilder då:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Julie
0

Ja, jag hade faktiskt tänkt det! :) Det var bara såå otroligt mycket igår och jag var så trött.. så jag orkade inte.

Jo, det går väl bra. Det här är ju första gången hon träffar andra illrar, plus att hon har kommit till ett nytt hem igen, så självklart är hon orolig. Men det går faktiskt, under omständigheterna bra.

Hon tycker ju de är sååå äckliga, men samtidigt är hon ju nyfiken på vad det är för konstiga varelser. Hon förstår nog inte riktigt att hon är av samma sort.

Vi har fått börja med Nisa, de är av samma storlek och samma färg, och de går bra ihop. Sen har vi tagit fram Nisse, den snällaste som finns, så hon kan se att även killar är snälla.

Nu är Milly här ute med henne, eftersom Milly är lägst i rang här hemma så kommer nog det här bli det värsta. Inte f-n tänker Milly sänka sin plats..

Senare ska vi ta ut Neo, han är ju kungen här hemma, så får han spöa upp henne och göra klart för att här är det han som bestämmer.. Men vi går väldigt försiktigt fram, just för att hon är lite rädd.

Men annars är hon snäll och gullig, igår låg hon och mös i mitt knä, och efter 20 minuter så hoppade hon upp och bet mig i armen, och ett sånt anfall kan ju inte bero på något annat än otrygghet..?

Jag kommer uppdatera senare hur det går för henne :)

Julie
0

Tjejerna :)

Julie
0

Mira :) (Som vi har tänkt att hon ska heta..)

Sessan84
0

Hehe… Vad kul att se henne :) Hoppas att det går bra för er när hon ska anpassa sig till den nya miljön och alla kompisarna. Hur kommer det sig att ni kanske ska döpa henne till Mira? Våran storasyster heter Mira :P

Julie
0

Ja, det verkar gå jättebra nu! Hon verkar tycka det är helt okej att placera sig längst ner på rangskalan.

Jag vet inte, vi tyckte Mira var ett fint namn bara :)

Faxlin
0

Vad roligt att höra att det går bra i alla fall. Åtminstone efter omständigheterna. Hon är söt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gasoline
0

Vad bra att höra att tösen fick komma till ett bra hem, och troligtvis ett livslångt hem. Dessutom verkar det som att det går bra. Fortsatt lycka till =)

Thyne
0

Åh, vad jag blir glad nu! Jag träffade bara Busan/Lucy/Mira (vad ska man kalla henne? ^^ ) en gång hos Micke, och jag tyckte om henne direkt. Mycket försiktig och rädd liten tös, som bara behöver trygghet och kärlek.

Jag blir så glad över att hon har kommit till någon som verkligen har tid för henne, och kan ge henne den kärlek hon behöver.

Håll mej jättegärna uppdaterad om henne, vore snällt. Antingen på pm eller i någon tråd bara. Glad

Julie
0

Under har skett! Mira och Milly satt brevid varann och åt idag. Det här är alltså första gången en iller får stå i närheten av matbrickan när Milly är där. När hon äter, så är matbrickan och området runt omkring HENNES! Men när Mira kom dit idag så tittade bara Milly på henne och lät henne äta! Helt otroligt!

Hon tycker fortfarande Neo är lite skrämmande, men hon gör riktiga framsteg! Idag, när jag var hemma på min rast, så fick hon ett riktigt spel, hon blev överlycklig, helt akut och hoppade och sprang och kastade sig emot oss, skitkul helt enkelt! :)

#24 Självklart! :) Jag kommer uppdatera titt som tätt! :)

Julie
0

Mira! En riktig sötnos :)

Sara
0

Så söt! Fin mask.

Sara