Bajsmonstret del II
Yup här fortsätter berättelsen om bajsmonstret Molle. Sen vi kom upp till landet så har han bajsat på golvet 9/10. Och det är inga små högar, han skiter som en hel häst och pinkar som en kamel. Suck. Så här går det i snitt åt en hushållsrulle per dag. Risken att föräldrarnas parkett golv flytter iväg är överhängande. Så för att rädda mitt eget skinn så lade jag ut handukar runt alla lådor (han sätter sig iaf nära dem) samt matskålar. Å vad händer? han fortsätter glatt att bajsa på handukarna. Jag riktigt ser framför mig hur han tänker "ååh tack matte, golvet var ju lite strävt i rumpan, skönt med något mjukt att sätta sig på!"
Suck dessa djur! Men han e ju snäll i alla fall ;)
Jag har faktiskt funderat på hur stor en illers urinblåsa är. Neo kissar som 40 kameler. Jag fattar inte hur det kan komma så mycket kiss ur ett så litet djur!
inte jag heller!!! Molle kissar 3 ggr så mycket som de andra. Så jag börjar faktiskt fundera på om det är fel på honom.

Lägg bajset i hans potta ,istf att slänga det och torka upp som man brukar få göra .Då förstår han var han ska gå när det trycker på.
Fungerar inte det ,kissa på pottan så tvingas han att markera över odjuret som varit inne på hans revir .
Det är bara att huka dig Sara!
Sara
3# Neo förstår inte det. Han tittar på bajset i lådan och tänker "oj, vad är det här för någon dum iller som har lagt ner så mycket energi på att gå ända in i lådan bara för att bajsa?"
Jag har nog testat allt på lille Molle--men det e inte så lätt när han först e hemma hos mig några veckor, sen får flytta till landet. han har dessutom haft ett par hem innan mig så jag tror han missat lådträningen från början. Men det löser sig…han har sällskap av rickie å stitch på golvet allt som oftast ;)
#4 ASG!

Får hoppas att ricki och stich kan lära honom använda lådan.
Här hemma pågick just en bajsjakt. Alltid lika roligt (host) när man sitter framför dator eller tvn och känner bajsodören bli värre och värre.. Kröp runt på knä för att hitta den skyldiga och källan till lukten. Efter ett bra tag hittades inte bara en utan tre högar längst in under sängen i hörnet.. suck. Och här har jag vart glad hela dagen för att Lucifer aldrig går utanför lådan. Tji fick jag!

Nä, det där med bajsmonster är hopplöst. Min Stifler var ju tydligen rumsren hos förra ägaren, men icket hos oss. Kanske har han för stort hus att vistas på… hur som helst har han dragit ner min 100%igt lådgående Alba till träsket och nu går de båda lite här och där. Vi har givit upp och kör mest med tidningar här och där. Och hoppas på att han åtminstone ska behaga att ta sig upp på tidnignen, ibland är även det för jobbigt. *suck*
Så jag vet precis hur du känner det Sarae… spelar lixom ingen roll hur mycket man jagar dem, berömmer eller städar bajs. De skiter ändå i en, ordagrant.
#7 tyvärr så e både rickie å stitch rätt kassa på lådan. Fast de verkar ändå ha blivit bättre sen molle kom in. jag e nästan säker på att alla korvar jag torkar kommer från molle. Men snart e de väl där igen suck…
Molle är dessutom inte den vassaste kniven i lådan. Han är faktikst rätt korkad, på gränsen till dum. Så jag tror verkligen inte att han förstår.

Här plockas det en bajs kanske en gång varannan dag :P
#10 ska vi byta?

#11 Haha…Nee ja tror inte det… Jag och Prada känner att det räcker som det är med lillbusan :P
Här är de som sagt vädligt duktiga på lådan. men både Sam och Arwen har slarvat några gånger sen vi fick Frenja (vilket har varit SJUKT ovanligt innan). Jag ser det som typiskt protestbeteende :)
Frenja är också superduktig. hon bajsar ofta ner sig när Sam eller Arwen jagar/bråkar med henne, men förutom det har hon bajsat utanför lådan ca 3 gånger på 2 veckor. Och hon har varit 100% på lådan på natten i hagen! *stolt*

Jag köpte vaxduk och la på golvet där de brukar bajsa fel. ibland får man iofs tejpa fast dem i golvet.

#14> Du menar att jag skulle vax-duka in hela giolvet alltså… hehehe. Lägga in plastmatta över min nya fina parkett kanske skulle vara bättre. *suck*

Undra samma med hur mycket ex svea kan kissa….

det går åt en massa tidnigar för min gör det på golvet av ren slapphet han till och med tittar upp när jag fyar han men han fortsätter som att vad då vem bryr sig vad du tycker..
men han är så söt och dom som jag köper tidningarna av blir ju glada dom med så då är alla glada utom jag som får torka skiten

Tyr här hemma roar sig med att först gå runt i lådan och snosa 10 sekunder för att sen hoppa ner framför den och lägga en korv på golvet… GAAAAH! Allt för att jävlas..
Fattar inte riktigt tankesättet hos en iller som först går i lådan sen hoppar ur och då gör sitt behov. Det kan ju inte vara av lathet för de har ju redan varit i lådan. Är lådan smutsig förstår jag dem dock.
Sara

Nope, vi har testat allt, mkt bajs i lådan, inget bajs i lådan, mellan mkt bajs i lådan, ingenting duger. Han gör det enbart för att jävlas - sen tittar han på oss med trotsig min om vi ser honom..
Underbara ODJUR! 
Sara
Kan tala om ang hur stor en urinblåsa på en illertik är när den är full, den är lite större än en hasselnöt i storlek, så hanens borde vara ca som en valnöt, kanske något större om det är en stor hane. Att jag har sett blåsan på en tik beror på att jag i förgår kastrerade vildillermixarna, och var med under hela operationen på båda tjejerna. Var jätte intressan att titta på.
Jag tror nog Neos urinblåsa är stor som en vattenmelon!