Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 412 ggr
Odis
1

Leker som en hund

Fridolf har på bara några proemnader bytt stuk totalt. Från att kopplet har varit skitjobbigt som man ska vältra sig runt i eller försöka backa ur så är han mer eller mindre som en hund. Han går raskt frammåt dit vi vill, springa är dödskul, jaga bollar, leka jage ja jag blir ju anfådd efter våra promenader numer då han ska kuta så mycket och jag får helt enkelt springa med:P

Ingen aning hur det gick till med den här "koppelträningen" för vi har minsann inte tränat. Roligt är det dock att han är så fruktansvärt lekfull även ute.

kredka
0

Det låter superbra att han trivs så mycket på promenader :) och tur du har som har en iller som går dit du vill :) mina lyckas med det bara ibland - oftast är det jag som för lyda dom och det slutar med löv och kvistar i håret på mig samt hål i jackan efter alla taggbuskar jag får gå igenom - har även en speciell jacka som jag använder bara för promenader med killar :) en av mina killar jagar bilar/.cyklar/ mopeder/ barnvagnar och i princip allt som har hjul och rör sig snabbare än han ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

VeronicaKahlbäck
0

Åh jag bara älskar riktiga promenadillrar, nu när jag pluggar distans och därmed är ganska fast i soffan stora delar av dagen är det så skönt att "slå två flugor i en smäll" och komma hem med både motionerad iller och mej.

#1 Haha även jag har förkastat en jacka till samma ändamål :P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus