Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 624 ggr
Frettepret
0

Akuthem sökes till pastelfärgat illerkille.

Svenska Illervänner söker akuthem till en pastellfärgat kille född den 28 mars 2010.

Han är kemisk kastrerat och vaccinerat sist i augusti 2010.

Han är en typisk klädtjuv, han fräser hela tiden oavsett om han är arg eller inte. Han kan nafsa under leken och testar gärna nya personer med tjuv bet. Det bästa vore om han kunde komma till en familj med illervana och som har iller. Han har bott med en hona sedan han var 10 veckor gammal.

Han är 90% bra på lådan, så länge lådan är rensad så går han på den.

Killen finns i Eskilstuna.

Omplaceras genom Svenska Illervänner www.illervanner.se

För mer info maila: omplacering@illervanner.se

VeronicaKahlbäck
0

Går så otroligt segt med omplaceringar nu, så himla tråkigt.. :(

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

När illervalpar säljs på blocket för så lite som 500kr i år så är det inte konstigt att de stackars omplaceringarna får lida.

VeronicaKahlbäck
0

#2 Även om priset inte är optimalt gällande illerns status tror jag inte det egentliga problemet ligger där.
Dels föds det för många illrar och för få uppfödare bryr sej om var valpen hamnar, det vore intressent att se statistik över olika typer av uppfödning och hur de ligger till i antalet omplaceringar.
Som jag gärna och ofta nämner, utan buruppfödarna tror jag problemet skulle vara eliminerat.

När mitt intresse började för iller hittade alla omplaceringar hem och som jag minns det hade de flesta sk seriösa uppfödare långa valplistor där det ställdes ganska stora krav för att få vara med.
Det ansågs svårt att hitta iller utan erfarenhet.
Buruppfödning fanns även då och jag tror även i något större utsträckning, så vad är det som förändrats?

Någon som vet när allt vände?

JossanH
0

Samma sak när jag skaffade iller. Omplaceringarna var eftertraktade och svåra att få tag på. Väntelistorna hos uppfödarna var långa med flera seriösa intresserade. För mycket valpar för en mättad marknad tror jag.. Hoppas denna kille får komma till ett bra akuthem eller hittar ett permanent hem snart!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Assasi
0

Verkligen synd om dem som inte kan omplaceras. Vi här hemma ska ta en omplacering. Men innan dess måste vi se över en hel del där ekonomin spelar stor roll i dagsläget. Sen är det en massa födelsedagar sista kvartalet av detta år så vi kan inte hjälpa en omplasering hur mycket vi än vill.

Så vi hoppas på nya starkare tag till nästa år!!

Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.

Denna kommentar har tagits bort.
Assasi
0

Dubbelt inlägg?? hm, sorry Skäms

Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.

VeronicaKahlbäck
0

#7 Det blir ibland, någon bugg så inte någons fel, bara admin ser så tar vi bort :)