Lustigt sammanträffande :)
Hej Iller iFokus! :D
Detta blir min första tråd här efter att ha hängt "i smyg" ett par månader och mest läst forumtrådar och tittat på bilder. Jag tycker illrar verkar vara så himla mysiga och funderar (surprise surprise) på att skaffa en när det är rätt i tiden, men har ingen direkt tidigare erfarenhet, så tidigare idag skrev jag mitt första PM till en illerägare här i närheten (håller precis på att flytta till Skövde) för att undersöka möjligheterna att få klappa på lite pälsar och se hur de är innan man börjar fundera på allvar över själva illerägandet för egen del.. Till poängen med tråden då: förutom bristande egen erfarenhet har jag heller aldrig träffat på eller sett en iller "på random" (typ ute på stan eller promenad). Döm om min förvåning när min pojkvän ropade från balkongen någon timme efter ovan nämnda PM skickats, jag springer dit och ser en ILLER promenera förbi i parken utanför! Med ägare då naturligtvis. Min första random iller-sighting OCH första faktiska steget mot illervärlden på samma dag!
Ibland känns det ju som man blir lite vägledd ändå.. :)

Vad roligt! Någon som känner sej träffad här inne? :)
Mycket smart att vilja hälsa på illrar först, tror inte jag haft någon på besök som inte blivit förundrad över något.
Om du har vägarna förbi Norrköping så är du välkommen hit :D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Visst är det! Tydligen såg pojkvännen personen i fråga gå in i huset brevid vårt (hyreshus alltså) så gissa om jag ska spana från balkongen framöver.. Hade jag inte varit så upptagen med att glo skamlöst med hakan i golvet skulle jag ha ropat och frågat om jag fick glo skamlöst på lite närmre håll, haha ;) Ja det känns som det enda vettiga, ska jag skaffa ett djur ska jag ju vara säker på att det är ett djur som passar mig :) Tack, det ska jag komma ihåg! :D
Kan du bo borta på Trängen-området? Har hört talas om en iller där.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Jag bor vid tågstationen precis, vet faktiskt inte vad själva området heter..så ny i stan är jag :)
Vi finns på Trängen, med 2 illrar. Så om det är nära till högskolan är det möjligt att vi gick förbi :)
Ja vi bor ju i studentlägenhet.. Kurorten/skrapan :) Vad kul ändå att det verkar finnas så många illerägare här i stan, om ni plötsligt blir stoppade på promenad av en tjej med röda dreads och stora glittrande ögon (och naturligtvis "glor skamlöst på illrarna"..) så är det nog jag ;) Vill ju träffa illrar och se om det är ett djur för mig :

#6 Har ju lagt in Equilla på "träffa andra illerägare" så hon tar emot hembesök ;) Vet att du kikat där förut men hon är alldeles färsk på listan så du kanske missat henne!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Åhååå! Tack för infon, får slänga iväg ett pm :)