Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1199 ggr
Blueshift
1

Foton från idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älsklingslarven har ju en alldeles särskild benägenhet att fastna på film…

Blueshift
0

Illrarna äter mycket insekter ute, och här har Larven hittat en stor löparbagge som tycks vara allas favoritgodis. De rullar baggarna med tassarna tills de stackarna blir alldeles desorienterade och sedan äter de upp dem. Krasandet hörs över hela gården…

Blueshift
0

Smaskens!

Blueshift
0

Alla väljer alltid att dricka i dammen istället för vattenskålarna. Det smakar tydligen bättre. Och så finns det intressanta vatteninsekter och snäckor i vattenlinjen.

FerretCrow
0

här hemma är jag livrädd att dom ska äta kryp och bli dåliga =/ men super fina bilder =)

Blueshift
0

En gång när Larven var liten kräktes han hemskt mycket efter att han hade varit ute. Upp kom bland annat en snigel, diverse flugor och någon skalbagge. Vet inte om det var något av det han blev sjuk av. Men det är den enda gången på över 20 år med illrar ute ;).

UlrikaD
0

Men om Larven äter andra kryp…blir han inte kannibal då?

Sötaste Larven i vilket fall som helst, alltid!Kyss

Blueshift
0

Haha! Jodu, jag har tänkt tanken själv! Tungan ute

UlrikaD
0

Larven tillhör nog en som jag skulle pussa på…helt oavsett matvanor. Och det vill inte säga lite det!Skrattande

Blueshift
0

Me too! Skrattande Jag kan utan att överdriva säga att det är fullständigt pusskalas här minst två gånger per dag. När han går ut på morgonen och när jag tar in honom på kvällen. Han pussas tillbaks också Glad

Blueshift
3

Älskar dig min lille Larv!

FerretCrow
0

Ja han är fin den killen. Ja jag håller koll här hemma nu när mina börjat vara ute i gården. håller koll så dom ej blir dåliga av något dom fått i sig och även försöker hålla buren ren från skit =P

enbartmalin
0

Alltid lika underbara bilder! :)

Hälsningar Malin

[Emmyo]
0

Åh så härliga bilder! Och himmla tufft namn på en iller, Larven^^