Två år av saknad
Idag är det två år av saknad efter min älskade Schess, två hemska låånga år! Saknar min prinsessa, saknar min trio! Äntligen kan jag börja le åt våra fina minnen, även om hjärtat vrider av smärta när jag nämner ditt namn och ögonen rinner när jag skriver detta. Vill inget hellre än att kunna prata och berätta historier om min fina ängel!
Du skulle fått så många år till, du skulle fått flytta med till vårrt underbara hus, du skulle fått träffa "bill och bull" du skulle älska dina små bröder ;-)
Vila i frid min ängel! Matte saknar dig något enormt!
Alltid älskad och saknad! <3
Tänker på er :)
Tack! :-)

Fina Schess, skönt att du kan le åt era minnen.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Ja hon var världens finaste :) Ja jag bär med mig henne för alltid, min fina fina tjej <3

Jo jag som nyligen blev av med min Sot undrar ju lite över hur länge man kommer sörja. Hur länge man kommer gå omkring och sakna henne (aktivt). Och undrar om är det så här det kommer va varje gång nått av ens djur dör. Som du säger så är saknaden fortfarande (efter 2 år) välldigt stor och det är svårt att nämna hennes namn. Jag gissar att min saknad kommer va mycket lik din, det kanske tar ett år eller två. Men jag önskar att det kunde va över, att smärtan skulle försvinna och lämna mig ifred. Men det är kanske priset man får betala för den relationen man hade med sitt djur. Jag skulle aldrig ge bort dom 6 åren mot att bli av med den saknaden. Dom var värda det och mer, Hon var en sån stor del av mitt liv och det jag gick igenom under dom åren. Dom hadde varit värre utan henne.
Jag tror sorgearbete är väldigt individuellt. Det enda jag kan trösta med är att då sorgen går över i att hedra livet i den bortgångna individens namn, så har man tagit sej till en positiv vändpunkt och mår bättre inombords.
Tankekramar till er!
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
Ja om jag hade ett svar till dig :( varje dag är en smärta, tog mig tills nu att kunde börja le åt minnen och berätta om underbara minnen med Schess! Mina djur är mina allt. Jag är tacksam för åren jag får med dem och tar tillvara på varenda dag, minut tillsammans med mina älsklingar! Men mina änglar finns föralltid i mitt hjärta, hur många år av saknad det går.

Ja bara en sån liten komentar som att "Det är ok att vara lässen" kan vara ett otroligt stöd i stunder som denna.