Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1134 ggr
-eM-
0

OT En dröm blir verklighet.

Detta handlar bara om mig..
Istället för att PMa eller msna (mina vänner) så väljer jag att skriva ett inlägg om vad som händer från hösten till våren. Så att ingen behöver undra eller komma med några förutfattade meningar. Så att det inte blir något snack eller skvaller.

Har inget internet hemma än så jag hinner inte vara så mycket här inne, men så fort jag har möjlighet så är jag ivf här och läser..

Och till det jag tänker berätta..
Min dröm har gått i uppfyllelse, jag har kommit in på Naturfoto. Linjen är en av nordens bästa och min lärare har fotat för National Geografic. Jag ska få fara på Björnsafari till Finland, resa till Nordnorge och Afrika. Göra en massa vildmarks grejer. Ja jag är så otroligt glad. Och i sommar kommer jag antagligen att få en hundvalp, en Parson Jack Russel.

Detta kommer att bli mitt livs hittills bästa år. Men utan mina föräldrar och Nettan här på iFokus skulle jag inte fixa det. Det är nämligen så att mina 3 små älskade igelkottar/grävlingar ska få flytta hem till Nettan under hösten och våren på en lite längre semester. Sen får dom komma hem igen. Det ska bli otroligt tomt utan dom och jag kommer sakna dom otroligt mycket. Men jag vet att det är det bästa för dom. Skulle det vara så att jag kunde ta med dom överallt så skulle det funka, men så är ju inte fallet med detta lilla speciella djur.
Som tur är har Nettan lovat att jag ska få komma och hälsa på. Det tar på hjärtat att skicka iväg dom, och specielt Malolo som är min prinsessa som jag aldrig vill lämna. Men detta gäller ju bara ett halvår och jag vet att dom får det bra hos Nettan.

Nu vet ni hur det ligger till i varje fall..
Och är det något så finns jag på mail, telefon och PM så klart.. så svarar jag när jag är inne.

Sarah
0

Wow!!!!!!!!!!!!!! Snacka om att man är avundsjuk. Varit min dröm hela livet. Men, aldrig tagit tag i det. Läst tre år foto på gymnasiet men slutade :( Grattis Grattis Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grön i ansiktet av avundsjuka ;)

Sarah
0

Vem är läraren? Sägerdu Mattias Klum så skiftar min färg till ännu grönare :)

-eM-
0

Tack tack tack!! :) Hahah, hade gärna sagt det jo.. men nä, han heter Andy Horner, men han och Klum är bekanta, dom har varit till Antarktis tillsammans och i höstans hade Klum en föreläsning här som jag var på och då var han läraren med. :)

Sara
0

Grattis!

Sara

ferretgirl
0

Stort JÄTTE grattis till dig!!!

Nettan
0

eM är så naiv att hon tror att hon får tillbaka sina illrar..*ASG*  Har jag väl fått lägga vantarna på dem så ser hon inte röken av dem igen. Har jag nämnt att jag tänker flytta till en hemlig adress?  Flört

Nej allvarligt talat. Det är så roligt för dig att du kommit in på den skolan. Jag är så glad för din skull. Vi ska kämpa för att få gängen att gå ihop. Annars får vi ha delade ytor bara. Allt går att lösa helt enkelt. Ebba kommer att motionera Burton så inte sjutton kommer du ha någon igelkott när sommaren kommer.

UlrikaD
0

Grattis!! Och man får väl slänga in ett extra grattis till Nettan som får äran att passa dina sötnosar.Skrattande

[jenkass]
0

oj vad kul! Lycka till =)

sofie
0

Åhh vad roligt -eM-. Vad glad jag blir för din skull. Får försöka komma och hälsa på innan du åker :)

sarae
0

Oj va spännande! Grattis och all lycka! men lycka till att få tillbaka pälsarna från nettan sen säger jag bara ;)

Madde
0

Oh, grattis -Em-

Förstår verkligen att du ser fram emot det och tycker det är super att du vågar ta chansen. =) hade gärna bytt med dig då jag älskar och fota. Men du måste verkligen visa upp dina foton sen. =)

Vem vet du kanske har en egen utställning som vi kan komma och titta på. =)))

Skönt att du har någon du liter på som tar hand om dina illrar och hos nettan kommer de ju ha det bra. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

babsan
0

Vad kul grattis!!! <:o)

annape
0

Vad roligt, låter verkligen som en dröm!
Grattis!!

DG
0

Grattis eM, låter jättekul att du får uppleva nått sånt :)

TottsiGirl
0

Grattis wow vilken möjlighet :) jättekul

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tantan
0

tokgrattis!

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

LinLin
0

Grattis Skrattande Låter verkligen helt underbart!

niinnis
0

Åh låter jätte spännande! Grattis, blir avundsjuk! :(

-eM-
0

Tack så himla mycket alla!

Sofie: Jag blir kvar här utbildningen är här hemma, så ni kan komma och hälsa på när som helst :)

Madde: Självklart kommer ni att få se bilder. Många kommer jag att lägga upp på min hemsida www.em.ax som just nu är ganska tom och tråkig.

Har dock blivit lite ändringar och illrarna kommer inte att vara hos Nettan tyvärr. Ebba och Burton får busa en annan gång. Det Nettan kan du lova Ebba! Så nu hoppas jag hitta någon annan som har möjlighet att ta hand om mina små älsklingar.

sofie
0

#19 Aha okej, men vad bra :)

Synd att inte vi riktigt har plats för tre illrar och plus att Kola förmodligen inte gå ihop med dina damer. Men Betty och Bianca skulle nog tycka det va super skoj att ha sin brorsa och leka med varje dag.

-eM-
0

Ja, jag hoppas att det finns någn som kan ta hand om dom. Men jag lämnar heller inte dom till vem som helst. Men om det finns någon som kan vara intresserad av att ha mina 3 älsklingar hemma hos sig ett tag så får ni gärna pma eller höra av er..

floppy
0

Grattis -eM-, va roligt!!! Ps Uffe ligger just nu på golvet o sliter sitt hår i ren avundsjuka… *ler*

-eM-
0

Haha, tack tack! Säg åt uffe att det bara är att flytta hem och söka till nästa år ;)

AlbaStiffler
0

ballt, låter superkul! Se till att ta vara på din chans nu bara och gör något vettigt av den. Knyt kontakter. Skaffa visitkort redan nu som du kan dela ut närhelst du behöver sätta en stämpel hos en intressant person! Nätverka! :-) Mitt tips om du senare vill fortsätta med en karriär inom naturfoto! :)

JossanH
0

åååh, vad kul för dig em!
Men jag undrar lite… Hur ska du hinna med en hundvalp om du inte hinner med illrarna och hur blir det med hunden när du ska vara borta ett halvår??
Och om du ska introducera illrarna med en liten grythund borde det inte ske från början då så att dom verkligen går att ha ihop?? Tänk om hunden och illrarna inte alls funkar senare… skulle jag vara livrädd för!

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Burton får gärna bo hos mig! För alltid!Skrattande

sarae
0
Nettan
0

Jag vill bara förklara för folk ifall de blir förvirrade.

Efter familjediskussion kom vi fram till att vi inte kan ta in massa illrar i vårat hus.
Chilli har nämligen insulinom och det visste vi inte när jag och eM började den här diskussionen i våras.
Tyvärr verkar det som att det är ett snabbt sjukdomsförlopp för henne. Jag vet inte hur länge hon kommer att orka. Vi kämpar fortfarande med att ställa in rätt kortison-dos på henne.
Jag har veterinärkontakt varannan vecka för att utvärdera dosen. I måndags höjde vi dosen så hon måste ha ½ tablett morgon och en halv tablett på kvällen.

Det känns inte rätt mot henne att låta henne få det stressigt hennes sista tid i livet. Hur gärna jag än vill hjälpa eM så kan jag inte bortse från mina illrars bästa.

Jag vet att folk har undrat vad som hände.. nu vet ni.

Yasmin
0

jäklar vad roligt!  blir lite avis.. hehe  vilken skola är det?

Faxlin
0

Missat denna tråd helt.

Ör sp glad för din skull -eM-. Och jag förstår att detta är en dunder chans för dig. Håller tummarna för att allt fixar sig med illervakt. nog borde någon kunna ta in tre illrar i ett halvår. Som en tjänst till dig som fått denna super chans.

Såå glad för din skull bara.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#25 undrar jag fortfarande..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gasoline
0

Vad kul att du får göra det du vill, hoppas det kommer att bli lika kul som du har föreställt dig =) Lyckoönskningar. Psst! Låt inte björnanrna ta dig.. Hihi

Guteillern
0

Grattis -eM-! Jättekul att du kommit in. Har det löst sig med illrarna? Annars kan du skicka ett PM, så får vi se om vi kan hitta någon lösning.

Lycka till önskar vi dig alla här på ön! Ammi

Ceciliaolucifer
0
-eM-
0

Förlåt alla, som sagt har jag bara internet i mobilen och det är värdelöst. Har inte sett att det skrivits här. Tack Cilla för putten! Jossan.. Hundvalp tar jag tillsammans med familjen så då har dom den när jag inte är hemma osv. Jag kommer ju inte att vara borta borta i ett halv år. Jag bor ju fortfarande på Åland men kommer vara mycket ute i fält. En hund kan jag dessutom ha med mig vissa dagar vi är på skolan, men inte illrarna. Och Illrarna är tyvärr inte välkomna hos min mor och far. Och därför kan jag inte ha dom som iller vakter. Och illrarna och hunden behöver inte gå ihop, det gör inte vår nuvarande hund heller men det funkar ändå.. AMMI jag ska kontakta dig via pm så fort jag sitter the en dator.

-eM-
0

Tack till er alla för er omtanke!

Guteillern
0

#36 Okidoki